امکان محاکمه سارکوزی فراهم شد

به گزارش مجله سرگرمی، با رای شورای قانون اساسی فرانسه، امکان محاکمه رئیس جمهور اسبق این کشور به اتهام حمایت اقتصادی غیرقانونی از کمپین انتخاباتی اش فراهم شده است.

امکان محاکمه سارکوزی فراهم شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شورای قانون اساسی فرانسه راه را برای محاکمه نیکلا سارکوزی رئیس جمهور اسبق این کشور به اتهام حمایت غیرقانونی از کمپین انتخاباتی اش در سال 2012 هموار کرد.

بنابر گزارش روزنامه ساندی مورنینگ هرالد، سارکوزی پرونده تخلفات دیگری هم دارد که به سال 2013 مربوط می گردد و باید به دلیل نقض قوانین اقتصادی مربوط به رقابت های انتخاباتی 585 هزار دلار بپردازد اما در تصمیم اخیر دادگاه تعیین شد که این اعلام جرم علیه سارکوزی برای جرایم دیگری بوده اند و موارد دیگر در دست آنالیز قرار دارند.

موضوع اکنون به دادگاه عالی کشور ارجاع شده است. پرونده دیگر سارکوزی هم در همین دادگاه مطرح است و اگر هر دو اینها رد شوند در این صورت پرونده به دادستانی عودت داده خواهد شد تا وی تصمیم بگیرد که آیا او باید دادگاهی گردد یا خیر.

رئیس جمهور اسبق فرانسه همچنین متهم شده بود که با اعمال نفوذ و حتی پیشنهاد رشوه، سعی در کسب اطلاع از روند پرونده فساد اقتصادی ستاد انتخاباتی خود داشته و حتی کوشش نموده که از انتشار جزئیات این فضاحت سیاسی جلوگیری کند.

گرچه سازکوزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 مغلوب فرانسوا اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه شد ولی کماکان در حزب محافظه کار فرانسه، عنصری کلیدی و از چهره های مطرح برای تصدی مجدد پست ریاست جمهوری است.

سال گذشته نیز دستگاه قضایی فرانسه، سارکوزی را به دریافت غیرقانونی مبالغ اقتصادی از قذافی به منظور صرف آن در مبارزات انتخاباتی خود که به پیروزی وی در سال 2007 منجر شد، متهم کرد اما او این اتهامات را رد کرد.

انتهای پیغام/م

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24196

به "امکان محاکمه سارکوزی فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان محاکمه سارکوزی فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید