اولویت های مرکز گسترش تشریح شد، رونمایی از لاله در فجر

به گزارش مجله سرگرمی، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در نخستین نشست رسانه ای خود در این سمت به تشریح اولویت ها و برنامه های خود پرداخت.

اولویت های مرکز گسترش تشریح شد، رونمایی از لاله در فجر

به گزارش به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، نخستین نشست رسانه ای محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی صبح امروز سه شنبه 23 مهرماه در سالن اجتماعات این مرکز برگزار گردید.

در ابتدای این نشست حمیدی مقدم بیان کرد: شاید با توجه به وضعیت امروز سینما و وضعیت اقتصادی آن، مرکز گسترش شاید آنقدر نقش معین نماینده ای نداشته باشد، اما به لحاظ مبنایی نقش موثری دارد. با توجه به تحولات سریع جامعه و فناوری های رسانه دسترسی به قابلیت های ساخت مستند، همگانی و به اشتراک گذاری آن سهل شده است، اما مرکز می خواهد از این فرصت استفاده کند و با رویکرد دنیا بیرون عمل کند.

وی اضافه نمود: مرکز در پنج صندلی تاثیرگذار است، سینمای مستند یکی از این همین بخش هاست. مرکز گسترش در وضعیت فعلی سینمای مستند یکی از پایگاه های اصلی آن است زیرا فیلم های اندیشمندانه فراوری می نماید. با نگاه جدید، تنوع گونه ها یکی از اهداف مرکز گسترش است. ما در بخش انیمیشن هم تاثیرگذار هستیم و این گونه سینمایی صندلی اساسی در بخش حمایت اقتصادی ما دارد. ورود به بازار دنیای از دیگر اهداف ماست.

فیلم تجربی به مرکز بازگشت

حمیدی مقدم ادامه داد: سومین اتصال مهم مرکز گسترش با جریان سینمای ایران، فراوری فیلم های تجربی است که با فراز و فرود و رفت و برگشت مدیریتی دچار نقصان شده اند. سال جاری فیلم تجربی به مرکز برگردانده شد. در حالی که این فیلم ها خیلی حمایت نمی شوند، مرکز می خواهد این خلا را پر و هوای جدیدی را در سینمای داستانی ایجاد کند.

وی اضافه نمود: ایجاد خانه های مستند در مراکز استان ها و شهرستان ها از کارهای خوب ماست که مستندسازان توانستند جذب این خانه ها شوند. مرکز و ادارات کل استان قرار است دو بازوی این خانه ها شوند. اعتلای درگاه عرضه فیلم مستند با عنوان سینماحقیقت هم از مهمترین اهداف ماست. این جشنواره یکی از جشنواره های مهم کشور است.

حمیدی مقدم ادامه داد: با توجه به سیاست شفافیت، طراحی شیوه نامه حمایتی مرکز گسترش، اتفاق جدیدی است که در موسسه های تابعه دیگر هم می خواهد اجرا گردد. از امروز شیوه های حمایت و تقسیم حمایت های اقتصادی قابل رصد است و همه می توانند به این شیوه نامه دسترسی پیدا نمایند، هر فرد فیلمنامه و طرح خود را می تواند ارایه و به صورت آنلاین آن را رصد کند و می تواند طرح های ارایه شده در طول سال را هم ببیند تا از ارایه طرح های تکراری جلوگیری گردد. این شیوه نامه فعلا در حال تست است اما اگر پیشنهادی باشد حتما آن پیشنهادها را اعمال می کنیم.

در ادامه این نشست و در بخش پرسش و پاسخ ها وی گفت: ما اولویت های موضوعی داریم و می توانید این موضوعات را در شیوه نامه ببینید. قطعا نگاه به ارزش های اسلامی ایرانی برای ما مهم و در اولویت های اصلی است. در مرکز با انبوهی از طرح های تلویزیونی مواجهه می شویم اگر طرح های خوبی در حوزه مفاهیم دینی باشد استقبال می کنیم. اولویت ها در پنج بند است.

خاتمه لاله چه شد؟

حمیدی مقدم درباره پروژه لاله گفت: وضعیت لاله از سال 97 با تصویب هیأت امنا، با معین مدیر پروژه و با حل اختلاف قرار شد فراوری آن از سر گرفته گردد و با توجه به اینکه یک سرمایه از دست رفته داشتیم باید در دوره جدید این سرمایه را احیا می کردیم در چنین استراتژی فراوری لاله آغاز شد و با برنامه ریزی در سال 98 جلسات متعدد شکل گرفت، فراوری جدید شاید هزینه ها را افزایش می داد اما دوباره یک تیم با تهیه نمایندگی تورج منصوری به وجود آمد و چند روز پیش فیلمبرداری بخش های منقطع این پروژه، انجام شد و حالا در مرحله تدوین قرار گرفته است و امیدوارم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.

حمیدی مقدم درباره اکران آثار مستند و انیمیشن ههم شرح داد: با توجه به سختی و نوع بازخورد مخاطب در حوزه مستند، آزمون و خطاهایی می گردد، ما از سال جاری بعد از جشنواره سینماحقیقت یک پاتوق فرهنگی و روز مستند را در چارسو شکل می دهیم که به نظرم می گردد این فضا را گسترش داد. اکران کافی نیست و قرار دریافت مخاطب در کنار حوزه مستند مهم است.

وی اضافه نمود: از سال جاری با هماهنگی و یک ارتباط ویژه یا تلویزیون، شاید به یک برنامه برسیم که نمایش فیلم های مستند به صورت جدی تر در تلویزیون دنبال گردد. ورود مستندها در درگاه وی اودی هم از دیگر برنامه های ماست. مرکز گسترش در این بخش نقش حمایتی کند، در صورت ورود به وی اودی ها و تلویزیون ها، مستندها به برگشت سرمایه هم می رسند

در حال تکمیل...

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 52510

به "اولویت های مرکز گسترش تشریح شد، رونمایی از لاله در فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت های مرکز گسترش تشریح شد، رونمایی از لاله در فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید