ایجاد نشاط و شادابی دستور کار ستاد خدمات سفر

به گزارش مجله سرگرمی، تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: تزریق نشاط در جامعه هم احتیاج مردم است و هم مردم شایستگی این را دارند که فضای با نشاطی در جامعه شکل گیرد.

ایجاد نشاط و شادابی دستور کار ستاد خدمات سفر

به گزارش به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، ولی تیموری، امروز یکشنبه 28 بهمن 97 در سی و هفتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به میزبانی وزارت صمت و با حضور نمایندگان دستگاه های عضو ستاد برگزار گردید، توضیح داد: آخرین روز های سرانجامی سال مقارن با سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) است؛ بعد از آن عید نوروز را داریم و نیمه فروردین نیز مقارن با عید مبعث است و سال جاری در واقع ما سه عید داریم دو عید مذهبی و یک عید ملی که تقارن این اعیاد با یکدیگر می تواند باعث ایجاد نشاط مضاعف در جامعه گردد.

او با اشاره به تأکیدات رئیس جمهوری بر ایجاد نشاط در جامعه اضافه کرد: تزریق نشاط در جامعه هم احتیاج مردم است و هم مردم شایستگی این را دارند که فضای با نشاطی در جامعه شکل گیرد. از این رو ایجاد نشاط و شادابی باید در دستور کار ستاد خدمات سفر در کل کشور قرار گیرد.

تیموری اضافه کرد: ایجاد نشاط و شادابی و ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران یکی از مهمترین وظایف ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر است. از این رو با توجه به تقارن دو عید مذهبی و یک عید ملی در فاصله کمتر از 20 روز باید بتوانیم فضایی با نشاط در جامعه به وجود آوریم تا نوروز 98 نوروزی خاطره انگیز برای گردشگران باشد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در بخش دیگری از صبحت های خود با اشاره به سابقه و روحیه مهمان نوازی مردم ایران اضافه کرد: این روحیه باید باعث گردد تا کیفیت خدماتی که به گردشگران و مسافران در نوروز 98 و در طول سال ارائه می گردد تقویت گردد و خدمات باید با کیفیت بسیار مناسب به گردشگران ارائه گردد.

او اضافه کرد: گردشگری یک موضوع فرا بخشی است و همه باید یاری نمایند تا در نوروز سال جاری شاهد تسهیل سفر برای هموطنان باشیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اهمیت توزیع سفر گفت: با توجه به وجود جاذبه های گردشگری بی نظیر در نقاط مختلف کشور، برنامه ریزی برای توزیع سفر یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. توزیع سفر می تواند به بهره مندی نقاط مختلف کشور از اقتصاد نوروز یاری کند.

تیموری گفت: به عنوان مثال نقاط روستایی یکی از زیباترین مقاصد سفر در نوروز است که با برنامه ریزی های مناسب می توانیم توزیع سفر را به این مناطق داشته باشیم تا این مناطق نیز در نوروز به عنوان یک مقصد سفر مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

او در ادامه با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و معرفی خدمات سفر و جاذبه های گردشگری اضافه کرد: خوشبختانه همکاری خوبی با سازمان صدا و سیما داریم با این حال انتظار داریم صدا و سیما در نوروز 98 به شکل ویژه تری به معرفی خدمات سفر و نیز معرفی جاذبه های گردشگری، آداب و رسوم و ... بپردازد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر سپس به ستاد اسکان فرهنگیان و خدمات وزارت آموزش و پرورش اشاره نمود و اضافه کرد: شکل اسکان مسافران در مدارس محل اسکان فرهنگیان شایسته گردشگران اعم از فرهنگیان و غیر فرهنگیان نیست. در بعضی از مدارس محل اسکان شاهد این هستیم که کلاس های درس تبدیل به محل اسکان برای مسافران شده است که شکل خوبی ندارد، چرا که بحرانی مانند سیل و زلزله اتفاق نیفتاده است که افراد را به این شکل اسکان دهیم؛ ضمن این که بخش خصوصی با سرمایه گذاری نسبت به احداث مراکز اقامتی اقدام نموده است و چشم امید آن ها به تعطیلات نوروز و فصل تابستان برای جذب و اسکان مسافران و گردشگران است.

تیموری خاطر نشان کرد: بعضی از دستگاه های دولتی با احداث مهمانسرا و اماکن اقامتی به نوعی فعالیت موازی با بخش خصوصی و هتلداران دارند، ضمن این که در آنالیز هایی که انجام دادیم، هزینه اقامت در مهمانسرا های دولتی و مراکز اسکان فرهنگیان با هزینه اسکان در بعضی از مراکز اقامتی مانند مسافرخانه ها و مهمانپذیر ها برابر است.

او در سرانجام صحبت های خود خاطر نشان کرد: امیدوارم سال جاری نوروز بانشاطی برای گردشگران رقم بخورد و بتوانیم با ارائه خدمات شایسته به هموطنان نقش تاثیرگذاری در ایجاد روحیه نشاط و شادابی داشته باشیم.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12944

به "ایجاد نشاط و شادابی دستور کار ستاد خدمات سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد نشاط و شادابی دستور کار ستاد خدمات سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید