برگرد ، ما داغدار عروس سبز شمالیم

به گزارش مجله سرگرمی، با هیچ زبانی چاره شان نمی توان کرد . نه با خواهش و تمنا، نه با هشدار و نه حتی با زبان زور و تهدید .

برگرد ، ما داغدار عروس سبز شمالیم

فرنگیس شنتیا

بلایی که مسافران با سوغات شوم کرونا ، بر سر خطه شمال و عروس همیشه سرسبز ایران آوردند ، حالا مردم سایر

استان های میهمان پذیر را به دلهره و تکاپو انداخته و کار را به جایی رسانده که بیشتر از مسوولان در صدد ممانعت از ورود این میهمانان به شهر خود باشند ، حتی اگر شده با راه اندازی کمپین های متعدد در فضای مجازی .

مسافران رانده از شمال ، با بار وبندیل های خود ، حالا راه استان های جنوبی را پیش گرفته اند . مساعد بودن آب و هوا و عدم کنترل و سخت گیری در مبادی ورودی شهرهای جنوب کشور ، سبب شده که این مسافران چراغ خاموش به سمت مناطق جنوبی سرازیر شوند و خواسته و ناخواسته مانند بمب های ساعتی ، سوغاتی مرگبار را برای مردم این شهرها به ارمغان بیاورند.

در شیراز و دیگر شهرهای فارس نیز با وجود اعلام تعطیلی مراکزاقامتی ، گردشگری و تاریخی ، تردد خودروهای دارای پلاک غیربومی به قوز بالا قوز برای استانی تبدیل شده که مردمش بواسطه بالا بودن سطح آگاهی و فرهنگی ، در قرنطینه خانگی خودخواسته فرو رفته و از کار و کاسبی افتاده اند تا بلکه از اپیدمی شدن این بیماری مهلک جلوگیری کنند اما مساله این جاست که آن ها که باید قاصد مصیبت و بیماری و مرگ باشند ، می آیند و هیچ کس هم جلودارشان نیست .

همین بی مبالاتی سبب شده که مردم فارس که تا هفته گذشته تلاش می کردند با انتشار مضامین فرهنگی و هشداری جلوی ورود این مسافران را بگیرند ، با لحن تند تری پیام های خود را منتقل کنند . در یکی از تازه ترین این پیام ها مردم با انتشار عکس کتاب بی شعوری اعلام کرده اند که از مسافرانی که جان هموطنان برایشان هیچ ارزشی ندارد باید به این شکل استقبال کرد نه مثل هر سال با اهدای شاخه گل و دیوان حافظ .

در پیام دیگری که دست به دست در فضای مجازی می چرخد ، مردم نوشته اند : فارس عید ندارد امسال ، برگرد - ما داغدار عروس سبز شمال هستیم.

بسیاری دیگر نیز با انتشار محتواهایی با مضامین همدردی با مردم گیلان ، اعلام کرده اند : جان مردم ؛ قربانی جوجه خوران و کباب خوران یک عده خاص

به هر روی آن چه مسلم است راه اندازی این کمپین های فرهنگی برای جماعت کاملا غیرفرهنگی ، جوابگو نیست و نخواهد بود. پرسه شبانه مسافرانی که مانند زامبی ها در خیابان های تاریک و سوت و کور شیراز به دنبال مغازه های باز و غذا خوری می گردند و کمی هم با ترس و نگرانی آدرس این جا و آن جا را می پرسند ؛ تلنگر محکمی است که تا دیرنشده و فارس را هم در شرایط قرمز قرار نداده اند مبادی ورودی این استان تحت کنترل قرار گیرد . برای فارس به عنوان استانی که باغ شهرها و روستاهای هدف گردشگری اش حیاط خلوت این دسته از مسافران است ، امروز و فردا کردن تاوان سنگینی خواهد داشت .

در پیام دیگری که دست به دست در فضای مجازی می چرخد ، مردم نوشته اند : فارس عید ندارد امسال ، برگرد - ما داغدار عروس سبز شمال هستیم.بسیاری دیگر نیز با انتشار محتواهایی با مضامین همدردی با مردم گیلان ، اعلام کرده اند : جان مردم ؛ قربانی جوجه خوران و کباب خوران یک عده خاص

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75377

به "برگرد ، ما داغدار عروس سبز شمالیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگرد ، ما داغدار عروس سبز شمالیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید