بیماری خطرناکی که در کمتر از 2 روز میلیون ها انسان را می کشد!

به گزارش مجله سرگرمی، گزارشی از یک تیم علمی کارشناسان بهداشت منتشر شده که بیماری جدیدی در کمتر از 36 ساعت قادر به کشتن بیش از حدود 80 میلیون در سراسر دنیا است.

بیماری خطرناکی که در کمتر از 2 روز میلیون ها انسان را می کشد!

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، شاید فاجعه بشری در دوره های آینده، دنیا را تحت تأثیر خود قرار دهد؛ فاجعه ای که رئیس سابق سازمان بهداشت دنیای، وابسته به سازمان ملل متحد آن را اعلام نموده و بنا بر آن انتظار می رود بیماری شبیه به آنفلوآنزا در سراسر دنیا شیوع پیدا کند، و در کمتر از دو روز ده ها میلیون تن را در یک دفعه بکشد و از بین ببرد.

بنا بر این گزارش با عنوان دنیای در معرض خطر که از سوی هیأت نظارت بر آمادگی دنیای، یک تیم علمی از کارشناسان بهداشت به سرپرستی رئیس سابق سازمان بهداشت دنیای منتشر شد، بیماری جدید در کمتر از 36 ساعت قادر به کشتن بیش از حدود 80 میلیون در سراسر دنیا است.

در این گزارش آمده است: با شیوع چنین چیزی، و با تعداد افرادی که دائم به کشور های مختلف سفر می نمایند، اثرات این بیماری می تواند بدتر، کشنده تر و گسترده تر باشد.

در این گزارش که کوششی برای ترغیب رهبران دنیا به همکاری و کوشش کافی برای مقابله با چنین بیماری همه گیری است، خاطرنشان شد که خطر ابتلا به بیماری همه گیر دنیای بسیار واقعی است. عامل ایجاد نماینده بیماری یک عامل سریع و غیر منتظره است که قادر به از بین بردن ده ها میلیون تن از مردم، اخلال در کل اقتصاد و ایجاد فجایع بی انتها است.

کارشناسان شورای نظارت بر آمادگی دنیای تأیید کردند که این بیماری شباهت زیادی به آنفلوآنزای اسپانیایی دارد، در سال 1918 نزدیک به 50 میلیون را کشته است. انتظار می رود طی دوره آینده، شیوع آن در کمتر از 36 ساعت شروع گردد و بیش از 80 میلیون را بر روی زمین نابود خواهد نمود. آن ها خاطرنشان کردند که کوشش های فعلی برای پیشگیری از بروز بیماری ها پس از بحران های بهداشتی دنیای مانند ابولا، به هیچ وجه کافی نیست و توصیه های ارائه شده در گزارش های قبلی به رغم جدیت و اهمیت آن، توجه لازم را پیدا ننموده است.

گزارش دنیا در معرض خطر، همچنین شامل نقشه ای از دنیای مدرن است که لیستی از عفونت های بالقوه را یادآور می گردد که ممکن است منجر به شیوع بیماری های همه گیر گردد. در این گزارش آمده که افراد روزانه از یک کشور به کشور دیگر با هواپیما سفر می نمایند و باعث شیوع این بیماری همه گیر به وسیله حمل و نقل هوایی تنها در کمتر از 36 ساعت خواهند شد. این اتفاق می تواند 5 درصد از اقتصاد دنیای را کامل و بسیاری از سیستم های بهداشت ملی، به ویژه در کشور های فقیر را از بین ببرد. از طرف دیگر، متخصصان در این گزارش اقدامات زیادی برای محافظت از مردم در صورت شیوع بیماری پیشنهاد داده اند؛ بیماری خطرناکی که کنترل آن سخت است.

به همین دلیل شاید برایتان جالب باشد که بدانید: دنیاگیری 1918 آنفلوآنزا یا آنفلوآنزای اسپانیایی همه گیری مرگباری بین مارس 1919 تا ژوئن 1920 بود، این بیماری 500 میلیون تن (یک سوم مردم دنیا در آن هنگام) در سراسر دنیا را دچار کرد و بین 50 تا 100 میلیون انسان جان خود را از دست دادند که نزدیک به شمار قربانیان مستقیم جنگ دنیای اول است. پژوهش ها نشان می دهند که این همه گیری ممکن است از مرگ سیاه نیز قربانیان بیشتری در دنیا داشته باشد.

بیماری یادشده به شیوه نامعمولی، جوانان و مردم را دچار می کرد. گفته های بسیاری درباره خاستگاه این بیماری وجود دارد. بعضی می گویند شروع این همه گیری در ایالات متحده آمریکا بود. این ادعا نیز هست که سانسور زمان جنگ دنیای اول باعث شد این بیماری در جمهوری سوم فرانسه، امپراتوری بریتانیا، و امپراتوری آلمان گزارش نگردد. اما چون در امپراتوری اسپانیا که در جنگ بی طرف بود گزارش شد، به نظر آمد که این بیماری در آنجا همه گیرتر است؛ بنابراین پسوند اسپانیایی گرفت.

منبع : باشگاه خبرنگاران

بازگشت به صفحه رسانه ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46926

به "بیماری خطرناکی که در کمتر از 2 روز میلیون ها انسان را می کشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری خطرناکی که در کمتر از 2 روز میلیون ها انسان را می کشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید