تداوم مرمت مسجد جامع چوبی و حمام تاریخی گوگان

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تداوم مرمت مسجد جامع چوبی و حمام تاریخی گوگان اطلاع داد.

تداوم مرمت مسجد جامع چوبی و حمام تاریخی گوگان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با بیان اینکه مرمت بنای اصلی مسجد در سال های گذشته به خاتمه رسیده است، اضافه نمود: از سال های گذشته عملیات مرمتی مسجد جامع گوگان از جمله تهیه ریزمتره و طرح های مرمتی این مسجد تاریخی انجام گرفته و مرمت بخش دیگری از مسجد از پروژه های آینده معاونت میراث فرهنگی در امسال خواهد بود.

وی به برنامه های مرمتی آینده در شهر گوگان اشاره نمود و گفت: با تصویب اعتباری بالغ بر 377 میلیون تومان، تکمیل مرمت حمام گوگان و همچنین طرح خاتمهی مسجد جامع گوگان در امسال در دستور کار اداره کل قرار گرفته است.

مسجد جامع گوگان یکی از مساجد تاریخی زیبای آذربایجان شرقی محسوب می گردد که به جهت تزئینات چوبی و نقاشی های هنرمندان حاذق این منطقه از شهرت بالایی برخوردار است، این مسجد که مربوط به دوره قاجار است، در میدان نماز شهر گوگان در شهرستان آذرشهر واقع شده و در تاریخ 18 اسفند 1387 با شماره ثبت 25184 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38791

به "تداوم مرمت مسجد جامع چوبی و حمام تاریخی گوگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم مرمت مسجد جامع چوبی و حمام تاریخی گوگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید