ترس ها و تحلیل ها درباره رده بندی سنی فیلم های سینمایی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرآنلاین نگاهی به پاسخ های مهرزاد دانش و مهدی تهرانی، دو عضو هیات رده بندی سنی فیلم به ترس ها و دغدغه های نظام درجه بندی فیلم های سینمایی داشته است.

ترس ها و تحلیل ها درباره رده بندی سنی فیلم های سینمایی

به گزارش خبرآنلاین؛ نظام درجه بندی سنی سینمای ایران، حرکتی تازه در سینمای ایران است که مانند هر اقدام تازه ای در این کشور با ترس ها و هراس هایی روبرو شده است. موضوعی که از دیروز موجب نقد و تحلیل و آنالیز های گوناگون قرار گرفته است. محور بالاگرفتن این نقد و آنالیز های البته برنامه هفت بود که در آن سعید الهی در میز کارشناسی این هفته این برنامه گفت: درخواست دادستانی دیوان عدالت اداری حکم به توقف اعمال درجه بندی سنی برای فیلم ها داده است.

همین خبر موجب اعتراض توئیتری ابراهیم داروغه زاده شد که نوشت: کارشناس برنامه هفت روی آنتن زنده خبر می دهد که دیوان عدالت اداری با شکایت دادستان کل کشور حکم به توقف انجام رده بندی سنی فیلم های سینمایی داده است! کارشناس از کجا خبر داده است و آیا افرادی آدرس های غلط به آقای دادستان داده اند؟

حاشیه های میز کارشناسی برنامه هفت اما خیلی زود به میز نقد آن هم رسید. جایی که مسعود فراستی پاسخ انتقاد ابراهیم داروغه زاده در اکانت شخصی اش را روی آنتن زنده تلویزیون داد.

بخشی از اهالی سینما از ماجرای درجه بندی سنی فیلم ترسیده بودند که مبادا این میز تازه ای برای ممیزی فیلم ها باشد. این بود که مهرزاد دانش، منتقد سینما و عضو هیات رده بندی سنی فیلم سازمان سینمایی در یادداشتی یادآور شده بود که درجه بندی سنی فیلم ها یک تمهید راهگشاست، نه ممیزی مضاعف است. متن کامل یادداشت دانش با عنوان از درجه بندی سنی فیلم ها نترسیم!

مهدی تهرانی، عضو هیات رده بندی سنی فیلم سازمان سینمایی دو یادداشت جداگانه برای رفع تردیدها نوشت. این مدرس و منتقد سینما در یادداشت خود راه حلهایی را برای این رفع تردیدها مطرح نمود و نوشت: در حال حاضر به نظر میرسد، سینماگران شریف سینمای ایران برای حفظ کار فرهنگی خویش به حق، در مقابل تصمیمات هیات رده بندی سنی فیلم دچار تردید هستند . اما بدلایل اخلاقی و اداری رفع کردن این بدبینی و تردید وظیفه ذاتی هیات رده بندی نیست. متن کامل یادداشت تهرانی با عنوان راه حل رفع تردید سینماگران به رده بندی سنی

این منتقد سینما البته در یادداشت دیگری برای رفع نگرانی های سینماگران نوشت: قواعدی کلی در تمام سیستم های رده بندی سنی فیلم در جهان حاکم است که سینمای ما نیز می تواند بر اساس عرف و فرهنگ مختص خود؛ از آنها نهایت استفاده را ببرد. متن کامل یادداشت وی با عنوان رده بندی سنی فیلم، تشریفاتی نیست

گرچه در حال حاضر وضعیت نامعلوم آیین نامه رده بندی سنی فیلم ها را باید در خبر (شنبه 20 مهر) مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی جست که با تایید خبر حکم دیوان عدالت اداری گفت: این حکم براساس همان دستورالعملی است که در 10 اردیبهشت سال جاری ابلاغ شده بود اما در شهریور پیش نویس جدیدی منتشر شد که هنوز نهایی و ابلاغ نشده و در حال حاضر مبنای عمل سازمان سینمایی است. شرح سازمان سینمایی درباره توقف اجرای رده بندی سنی فیلم ها .

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 52135

به "ترس ها و تحلیل ها درباره رده بندی سنی فیلم های سینمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس ها و تحلیل ها درباره رده بندی سنی فیلم های سینمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید