تشویق استارتاپ ها برای کاهش آسیب های حوادث طبیعی لازم است

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر لزوم فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تشویق فعالیت استارت آ پ ها در حوزه کنترل و مدیریت بحران، گفت: تبدیل آنها به کسب و کار با یاری مدیریت منابع و سرمایه گذاری های داخلی لازم است.

تشویق استارتاپ ها برای کاهش آسیب های حوادث طبیعی لازم است

به گزارش خبرنگار علمی خبرنگاران، در حاشیه برگزاری رویداد نقش فناوری در کاهش آسیب های حوادث طبیعی که شب گذشته به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار گردید، عباس زارعی هنزکی بر اهمیت توجه به توسعه فناوری ها و فراهم کردن زمینه مناسب برای رشد استارت آپ های مرتبط در این حوزه تاکید نمود.

وی اضافه کرد: اعتقاد دارم 80 درصد مسائل و تلفات را می توان کنترل کرد، مهمتر از همه ما می توانیم فرایندی را ایجاد کنیم که آسیب دیدگان از حوادث نیز دچار مسائل روحی و روانی نشوند. به علاوه اتفاقات بعد از حادثه را کنترل کنیم.

زارعی با تاکید بر اینکه کشور ما در مقابله با حوادث طبیعی مثل سیل های بزرگ اخیر تجربه چندانی نداشته است، گفت: هدف اصلی از برگزاری چنین رویدادهایی، جمع آوری چالش ها برای تعریف صورت مساله مسائل در حوادثی از این دست است.

وی با اعلام اینکه این سلسله رویدادها از این پس به صورت ماهانه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد، اضافه کرد: به این ترتیب ما می توانیم در خصوص چالش ها فکر نموده و راهکار داشته باشیم و آن راهکار را به جایی برسانیم که از آن کسب و کار ایجاد گردد.

زارعی در پاسخ به این سوال که چه چیزی مشوق ورود فعالان و استارت آپ ها به حوزه مدیریت بحران خواهد بود نیز گفت: راهکار اصلی، مدیریت منابع و سرمایه گذاران و راهنمایی آن ها به این حوزه است و هدف ما ایجاد شغل و وارد کردن فناوری است.

وی درباره محدودیت های احتمالی انتقال تکنولوژی های مورد احتیاج نیز گفت: قرار نیست تا ابد در شرایط تحریم باشیم، به علاوه معتقدم ما می توانیم با منابع داخلی آنچه که احتیاج داریم را با هزینه تمام شده کمتر، بسازیم.

علمی*9224**2022

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21891

به "تشویق استارتاپ ها برای کاهش آسیب های حوادث طبیعی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشویق استارتاپ ها برای کاهش آسیب های حوادث طبیعی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید