تغییر پشت تغییر ، چه خبرتان است؟

به گزارش مجله سرگرمی، در صورتی که جواد نکونام از تیم نساجی جدا گردد تغییرات در کادر فنی تیم های لیگ برتر در دور رفت به بیش از 50 درصد خواهد رسید که این یک رکورد عجیب در لیگ برتر به حساب خواهد آمد و می گردد گفت که کم سابقه است. در دور رفت بازی ها 8 تیم از 16 تیم شرکت کننده کادر فنی ابتدای فصل خود را تغییر دادند که این تیم ها به ترتیب حضور در جدول عبارتند از: تراکتورسازی - فولاد - پیکان - نفت مسجد سلیمان - ماشین سازی تبریز - ذوب آهن - سپیدرود رشت - استقلال خوزستان.

تغییر پشت تغییر ، چه خبرتان است؟

میزان تغییرات در کادر فنی تیم های دسته اول هم بیش از 50 درصد است. در بازی های این فصل دسته اول 16 تیم حضور دارند که در سرانجام دور رفت بازی ها 10 تیم دست به تغییر کادر فنی خود زده اند و جالب اینکه در برخی از تیم ها تغییرات بیش از یک بار بوده که می گردد خونه به خونه را مثال زد.

میانگین مدت زمان حضور مربیان در تیم های لیگ برتری و دسته اولی رو به کاهش است و به خیلی از مربیان حتی یک نیم فصل هم برای القای تفکرات خویش فرصت داده نمی گردد و حتی برخی از تیم های لیگ برتری و دسته اولی هستند که بعد از چند هفته عذر مربی خود را می خواهند که می گردد گفت این اتفاق، اتفاق خوبی نیست و بیش از آنکه به فوتبال یاری کند به فوتبال ضربه می زند. اگر چه تغییر در کادر فنی در فوتبال اجتناب ناپذیر است و گاهی ضروری است برای خروج از بحران مربی را اخراج کرد اما از قدیم گفته اند فوتبال خم رنگرزی نیست و مربی برای القای تفکرات خود نیازمند زمان و فرصت است.

بی شک یکی از علت های تغییر پی در پی مربیان تغییر سیاست های باشگاه ها است. سال های سال است که همه آرمان باشگاه ها در نتیجه گیری خلاصه می گردد و حتی این مسئله سبب شده خیلی از باشگاه ها قید بازیکن سازی و سرمایه گذاری روی فوتبال پایه را بزنند. تغییر پی در پی مربیان سبب بی ثباتی در باشگاه ها و حتی رشد بازیکن سالاری می گردد و موفقیت بیشتر در سایه ثبات به دست می آید.

خلاصه اینکه اوضاع این روزها اینطور است که اگر جواد نکونام کنار برود و یک مربی دیگر هم جای خود را از دست بدهد 20 تیم لیگ برتری و دسته اولی در نیم فصل دست به تغییر در کادر فنی خود زده اند. رکوردی که چه بسا قابل ثبت در گینس است. البته همان طور که اشاره شد خیلی از تیم ها بیش از یک بار دست به تغییر در کادر فنی خود زده اند و هم اکنون هم می گردد گفت بیش از 20 مربی در دور رفت بازی های لیگ برتر و دسته اول صندلی خود را از دست دادند که این تاسف بار است.

11

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9112

به "تغییر پشت تغییر ، چه خبرتان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر پشت تغییر ، چه خبرتان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید