خبرنگاران تعرفه های پزشکی نسبت به کشورهای منطقه بسیار پایین است

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: اکنون تعرفه های پزشکی حتی نسبت به کشورهای منطقه بسیار پایین است.

خبرنگاران تعرفه های پزشکی نسبت به کشورهای منطقه بسیار پایین است

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت خبرنگاران، عباس بصیری روز سه شنبه در بیست و دومین همایش اورولوژی در دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: در حال حاضر تعرفه ها چالش همه گیر رشته های پزشکی است. با توجه به پایین بودن تعرفه ها، پزشکان برای معیشت زندگی ناچارند کمیت مراجعان را افزایش دهند که این کار موجب کاهش سایر فعالیت های تحقیقاتی، پژوهشی و کیفیت ارایه خدمات می گردد.

بصیری ادامه داد: ضرر این مساله متوجه جامعه و سلامت بیماران است. همچنین تجهیزات و امکانات بسیار گران شده و با توجه به نبود حمایت برای خرید آن، در بعضی مراکز متخصصان اورولوژی ناچارند بدون تجهیزات و مانند یک جراح عمومی کار نمایند.

وی در خصوص شایع ترین بیماریهای اورولوژی گفت :37 درصد مراجعات مردم به مراکر درمانی به دلیل سنگ کلیه است. ایران از کشورهای بومی در بروز سنگ کلیه است و این بیماری در جنوب غربی، غرب و شمال کشور شایع تر است.

بصیری اضافه کرد: ترکیبات آب مصرفی، تغزیه، غلظت آب و مصرف نمک زیاد در بروز سنگ کلیه بسیار موثر است.

رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: امروز سنگ کلیه در اطفال به دلیل بی تحرکی، عدم فعالیت فیزیکی و مصرف غذاهای آماده نیز شایع تر شده است.

  • *لزوم تامین تجهیزات درمانی به روز

سیدیوسف حسینی، رئیس بیست و دومین همایش اورولوژی گفت: کمبود تجهیزات یکی از چالش های اصلی رشته اورولوژی است که باید تجهیزات تشخیصی و درمانی به روز تامین شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به نوسانات و تغییرات ارزی تجهیزات، این رشته بسیار گران شده و چون این تحهیزات وابسته به ارز هستند توان خرید نداریم.

حسینی توضیح داد: در این راستا از مسئولان وزارت بهداشت درخواست حمایت برای تامین تجهیزات تشخیصی و درمانی به روز رشته اورولوزی را داریم.

به گفته وی، در سال های اخیر با توجه به تربیت اورولوژیست نیروی جوان متخصص بیش از حد احتیاج بوده و در دور افتاده ترین نقاط هم مردم به بهترین خدمان دسترسی دارند.

بیست و دومین همایش ارولوژی از 21 شروع شده و تا 24 خرداد در راستای کاهش هزینه ها با برقراری ارتباطات زنده برای بهره گیری از دانش صاحب نظران کشورهای اروپایی، امریکا و کانادا ادامه دارد.

اجتمام* 9022*9105

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27045

به "خبرنگاران تعرفه های پزشکی نسبت به کشورهای منطقه بسیار پایین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعرفه های پزشکی نسبت به کشورهای منطقه بسیار پایین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید