خبرنگاران کوهکن: طرح اصلاح بعضی از قوانین انتخابات بیش از 3دهه با تأخیر مطرح شده است

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه طرح اصلاح بعضی از قوانین انتخابات بیش از سه دهه با تأخیر مطرح شده است، گفت: این طرح در جهت دفاع از شورای نگهبان تدوین شده است.

خبرنگاران کوهکن: طرح اصلاح بعضی از قوانین انتخابات بیش از 3دهه با تأخیر مطرح شده است

محسن کوهکن در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در موافقت با طرح 2 فوریتی گفت: طبیعی است موافق باید پاسخ مخالفین را بدهد. آقای زارع مخالفت جدی نکردند. آقای امیرآبادی هم مصلحت اندیشی را مطرح کردند که خدمت وی می گویم که اگر در این شرایط شما طرحی برای رونق مالی یا بحث کرونا دارید یا امضا گرفتید ما در خدمت شما هستیم و آن را سه فوریت می آوریم. به هر جهت نباید بحث را به حاشیه ببریم.

نماینده مردم لنجان در مجلس از اینکه این طرح بیش از 3 دهه با تاخیر مطرح شده انتقاد کرد و اضافه نمود: در جهان حاکمیت هزینه انتخابات را به شکلی تقسیم و بخشی از آن را پنهان می نماید. قوانین ما به نوعی است که همه هزینه انتخابات را شورای نگهبان می دهد.

کوهکن ادامه داد: در دوره هفتم مجلس، بلاروس انتخابات داشت. آمریکایی ها تحریم نموده بودند برای رییس مجلس نوشتند که شما بیایید و نظارت کنید. آقای حداد عادل به من که در هیات رییسه بودم گفت که نمی تواند حضور پیدا کند و از من خواست که در انتخابات حضور یابم.

وی اعلام نمود: ما چند روزی به آنجا رفتیم برای من نکته جالب این بود که اگر در یک حوزه انتخابیه یک نفر می خواستند، 2 کاندیدا حضور داشت، اگر سه نفر می خواستند 6 نفر بود. من دلیل آن را پیگیری کردم و به این نتیجه رسیدم که آنجا ساز و کار حزبی یاری می نماید برای اینکه تعداد محدودی وارد شوند یعنی کاملا دست مردم است و کاری به حاکمیت ندارد.

نماینده مردم لنجان در مجلس اضافه نمود: بخش دوم هم حاکمیت بود که محرمانه کارش را انجام می دهد و آنهایی را که فکر می نماید صلاحیت ندارند قبل از اینکه ثبت نام بنمایند به آنها می گوید ثبت نام نکنید.

کوهکن بیان داشت: در نظام جمهوری اسلامی احزاب که نداریم حاکمیت هم قبل از ثبت نام ورود پیدا نمی نماید که به من بگوید بنابر این دلیل شما واجد شرایط نیستید و از شما خواهش می کنم که ثبت نام نکن.

وی اضافه نمود: موضوع دیگری هم به نام تکلیف شرعی داریم و در حوزه ای که یک نفر را می خواهیم 60 نفر ثبت نام می نمایند. بعد هم تمام بار آنالیز و هزینه رد اینها باید شورای نگهبان باشد. شورای نگهبان علم غیب دارد؟ آقای کدخدایی اگر با دقت نگاه می کردید این طرح از شما حمایت می نماید.

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: من این نکته را در حاشیه می گویم، ببینید عزیزان، مجلس برای منتخبین خودش و برای کنار زدنشان قانون دارد. حتی رییس مجلس شورای اسلامی و هیات رییسه را برای یکسال انتخاب می نماید.

کوهکن توضیح داد: در آیین نامه هر کسی تخلف کند، استیضاح و برکنار می نماید. اما برای حقوقدانان شورای نگهبان ما هیچ چیزی نداریم. روز اول می آیند اینجا و متواضعانه می نشینند. از ما رای می گیرند ولی بعد جواب تلفن شماها را نمی دهند.

وی اضافه نمود: شما جواب تلفن نمایندگان را بدهید، آنالیز کنید، محکم بایستید و بگویید که تخلف دارید و مطابق این مدرک صلاحیت ندارید.

نماینده مردم لنجان در مجلس خطاب به کدخدایی گفت: آقای کدخدای اگر آقایان متوصل به این و آن می شوند، برای این است که شآن نماینده هم نیست برایشان وقت بدهید.

وی ادامه داد: شورای نگهبان قداستش برای ما محفوظ است. مصوبات شورای نگهبان و نظر شورای نگهبان برای ما حرف آخر است. اما آیا این قداست را به نقطه نظرات تک تک آقایان باید برگردانیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: آیا اگر آقای کدخدایی مصاحبه یا اظهارنظری کرد من نماینده نباید چیزی بگویم؟ دوستانی که رای آورده اید چرا می ترسید و حرف نمی زنید؟ آیا ردتان می نمایند؟ خب رد نمایند. پای حق بایستید.

کوهکن مطرح کرد: شما می خواهید استناد کنید بعد از اینکه طرح به شورای نگهبان آمد، نه، در ابتدای باید استناد بکنید. حقوقدانان شورای نگهبان باید مصوبه را با قانون اساسی تطبیق بدهند و نظر بدهند. نظر بدهید که به این دلیل و این دلیل، این 2 فوریت و این مصوبه شما خلاف قانون است.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 87484

به "خبرنگاران کوهکن: طرح اصلاح بعضی از قوانین انتخابات بیش از 3دهه با تأخیر مطرح شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوهکن: طرح اصلاح بعضی از قوانین انتخابات بیش از 3دهه با تأخیر مطرح شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید