خبرنگاران 136 هزار بیمه نامه در بخش جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری صادر شد

به گزارش مجله سرگرمی، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال زراعی جاری از یکم مهرماه 1398 تا به امروز 136 هزار انواع بیمه نامه در حوزه های زراعی، باغی، دام و طیور در استان صادر شده است.

خبرنگاران 136 هزار بیمه نامه در بخش جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری صادر شد

ذبیح الله غریب روز یکشنبه در نخستین نشست در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تاکید نمود: از این تعداد 64 هزار بیمه نامه مربوط به حوزه باغی، 65 هزار بیمه نامه مربوط به بخش زراعی و بقیه مرتبط با دام و طیور است.

به گزارش خبرنگاران، سال زراعی از یکم مهر هر سال تا 31 شهریورماه سال بعد محاسبه می گردد.

وی اضافه کرد: امسال 32 هزار هکتار از مجموع 40 هزار هکتار باغ در چهارمحال و بختیاری و 171 هزار هکتار از زراعت استان زیرپوشش بیمه قرار گرفته است.

غریب توضیح داد: مطالبات مربوط به خسارت های سال گذشته در استان به طور کامل پرداخت شده است و هیچ گونه بدهی به کشاورزان و باغداران وجود ندارد.

وی یادآور شد: در سرمازدگی اخیر حدود 800 میلیارد ریال خسارت به 2 هزار و 365 هکتار از زراعت و 3 هزار و 520 هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری وارد شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در این حادثه به طور میانگین 15 تا 30 درصد زراعت و 10 تا 25 درصد باغات استان خسارت دیده است.

وی گفت: 4 هزار و 293 کشاورز استان واجدشرایط دریافت یاری بلاعوض ناشی از خسارت سیلاب فروردین ماه سال گذشته بود که از این تعداد تا به امروز به 4 هزار و 128 نفر پرداخت شده است.

غریب تاکید نمود: تا به امروز برای پرداخت 336 میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار و 256 نفر از مجموع یک هزار و 346 نفر از شیلات داران خسارت دیده در سیلاب سال گذشته تشکیل پرونده و معرفی به بانک های عامل اجرا شده است.

وی اضافه کرد: برای جبران خسارت ناشی از سیل فروردین ماه سال گذشته در بخش کشاورزی 520 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض درخواست شده که تا به امروز 460 میلیارد ریال آن اختصاص پیدا نموده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: همچنین 100 میلیارد ریال یاری بلاعوض به 4 هزار و 103 نفر از کشاورزان، دامداران و شیلات داران استان پرداخت شد.

وی یادآور شد: در این راستا 320 فقره تسهیلات کم بهره نیز به یک هزار و 311 نفر از کشاورزان، دامداران و شیلات داران چهارمحال و بختیاری داده شده است.

غریب گفت: در حوزه زیربنایی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری 210 میلیارد ریال برای 334 طرح کشاورزی، کانال های آب رسانی و قنات ها در نظر گرفته شده است که بازسازی آن ها از بهار امسال شروع می گردد.

به گزارش خبرنگاران، بارش های اسفندماه سال گذشته 580 میلیارد ریال و سرمازدگی فروردین ماه امسال حدود 800 میلیارد ریال خسارت سرمازدگی به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 80068

به "خبرنگاران 136 هزار بیمه نامه در بخش جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 136 هزار بیمه نامه در بخش جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید