دانشمندان رنگ دقیق جهان را کشف کردند

به گزارش مجله سرگرمی، تا به حال دنبال رنگ غالب جهان هستی بودید؟ رنگ سیاره کره زمین نه! رنگ کل جهانی که در آن زندگی می کنیم با همه کهکشان ها و ستاره ها و سیاره ها؟

دانشمندان رنگ دقیق جهان را کشف کردند

اگر در یک شب به آسمان و جهان بالای سرمان نگاه کنیم؛ انگار یک پرده مشکی رنگ پیش رویمان کشیده شده است و نقاطی نورانی همانند الماس روی این پرده پخش شده و می درخشند. همین الماس هایی که در پرده شب می درخشند؛ رنگ واقعی و دقیق جهان را تعیین می کنند.

شاید ندانیم اولین دانشمندی که دنبال کشف رنگ واقعی جهان بوده، چه کسی و در چه قرنی زندگی کرده است ولی مسلم است همیشه تلاش برای یافتن رنگ واقعی جهان ادامه داشته و اکنون می دانیم که آخرین تلاش ها در سال 2001 در دانشگاه جان هاپکینز اتفاق افتاده است.

این دانشمندان مدت زمان زیادی صرف و جمع آوری اطلاعات درباره کهکشان های هستی کردند. این تیم تحقیقاتی به دنبال تعیین سن دقیق کهکشان ها موجود در جهان بودند.

حاصل سال ها تلاش این دانشمندان، کشف و جمع آوری اطلاعات حدود 200 هزار کهکشان و یافتن این موضوع بوده که اولین ستاره ها در سطح جهان 5 میلیارد سال پیش ایجاد شدند. اما در خلال تحقیقات اجرا شده در طول این سال های طولانی، نکات جالبی درباره رنگ ستاره ها و همین طور رنگ کل جهان بیرون کشیده شده است.

در گذشته، به نظر می رسید این ستاره ها روشن تر و خیره کننده تر هستند. اولین ستاره ها آبی روشن بودند ولی به تدریج از آبی به زرد و قرمز رنگ باختند. اکنون، این ستاره های پیر؛ قرمزتر از گذشته هستند.

به همین دلیل، افرادی که با تلسکوپ به آسمان نگاه می کنند و شاید افراد عادی هم تصور می کنند جهان آبی روشن یا قرمز تیره است. برخی هم جهان را سبز می بینند.

اما دانشمندان دانشگاه جان هاپکینز اعلام کردند رنگ دقیق و واقعی جهان چیزی نزدیک به رنگ بژ است. این دانشمندان برای این رنگ یک نام هم انتخاب کردند که کافه لاته ای کهکشانی (Cosmic Latte) است. نام های پیشنهادی دیگر کرم کیهانی و کاپوچینوییِ کیهانی بودند.

به زبان طراحان بهتر می توان این رنگ را تعریف کرد. ارزش HEX این رنگ در نرم افزارهای گرافیکی عدد زیر است:

تیم تحقیقاتی دانشگاه جان هاپکینز در سال 2001 اعلام کرده بود که رنگ جهان سبز روشن است ولی بعدا این رنگ را به بژ تغییر دادند که به نظر می رسد دقیق تر است.

چرا جهان به رنگ بژ است؟

رنگ جهان حاصل بازتابی است که از تابش نور ستارگان مشاهده می شود. رنگ بژی که می بینیم حاصل دریافت تابش نوری ستارگانی در فاصله بسیار دور است.

نور خالص ستاره ها به سفید گرایش دارد ولی وقتی میلیاردها سال نوری می گذرد تا ما در کره زمین مشاهده اش کنیم؛ شاید رنگ دیگری باشد چون تابش نوری دوران جوانی ستاره ها را مشاهده کردیم.

هرچه ستاره ها پیرتر می شوند؛ رنگ جهان هم به سوی قرمز تیره گرایش پیدا می کند. بنابراین؛ شاید در سال های آینده رنگ جهان هم تغییر کند!

منبع

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51039

به "دانشمندان رنگ دقیق جهان را کشف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان رنگ دقیق جهان را کشف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید