درگیری دوباره بر سر کرسی ریاست مجلس نمایندگان افغانستان

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، ده ها عضو مجلس نمایندگان افغانستان بار دیگر بر سر معین رئیس مجلس با هم درگیر شدند.

درگیری دوباره بر سر کرسی ریاست مجلس نمایندگان افغانستان

این دومین بار است که نمایندگان مجلس جدید افغانستان بر سر نتایج رای گیری برای انتخاب رئیس با هم درگیر می شوند.

به گزار بی بی سی، تصاویر ضبط شده از صفحه نمایش یکی از دوربین ها در تالار مجلس، حضور ده ها نماینده در صندلی هیات رئیسه را نشان می دهد. در این تصاویر که به صورت گسترده ای در شبکه های اجتماعی نیز دست به دست می گردد، چند مَرد با لباس محلی درحال تخریب میز کار رئیس مجلس دیده می شوند و شماری دیگر، وسایل موجود بر روی میز را به پایین پرتاب می نمایند.

تصاویر منتشر شده همچنین هجوم نیروهای امنیتی برای انتها دادن به تنش در صندلی هیات رئیسه را نشان می دهد. پخش تلویزیونی جلسه مجلس افغانستان در پی این درگیری قطع شد.

این در حالیست که نمایندگان حامی میررحمان رحمانی نامزدی که بیشترین رأی را در انتخابات داخلی به خود اختصاص داده بود، او را به صندلی ریاست نشاندند که این کار با واکنش نمایندگان حامی نامزد رقیب روبرو شد.

ماه گذشته و پس از شروع به کار مجلس نمایندگان افغانستان، اعضای مجلس برای انتخاب رئیس در میان خود رای گیری کردند. بر اساس آیین نامه مجلس افغانستان، نامزدی که دست کم یک رای بیشتر از نیمی از آرای به دست آمده را از آن خود کند، برنده رای گیری و رئیس مجلس است.

در رای گیری 28 اردیبهشت ماه برای ریاست مجلس، میررحمان رحمانی 123 رای گرفت و رقیب او کمال ناصر اصولی 55 رای آورد. اصولی و نمایندگان هوادار او، به دلیل وجود یک نقطه بر روی یک برگه از آرای آقای رحمانی، صحت رای گیری را زیر سوال بردند و پیروزی او را نپذیرفتند.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28739

به "درگیری دوباره بر سر کرسی ریاست مجلس نمایندگان افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری دوباره بر سر کرسی ریاست مجلس نمایندگان افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید