دومین کنگره بین المللی جندی شاپور شروع شد

به گزارش مجله سرگرمی، دومین کنگره بین المللی جندی شاپور با هدف بازشناسی علوم با حضور کارشناسان داخلی و بین المللی در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی جندی شاپور صبح امروز 7 اسفند برگزار گردید.

دومین کنگره بین المللی جندی شاپور شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یعقوب زلقی مدیر پایگاه تاریخی جندی شاپور با اعلام این مطلب گفت: دومین کنگره بین المللی جندی شاپور درحالی با حضور کارشناسان و اندیشمندان حوزه های مختلف علمی داخلی و خارجی و مسئولان ارشد از دستگاه های مختلف چون وزارت بهداشت، وزارت علوم، سازمان میراث فرهنگی و کمیسیون تاریخ و تمدن برگزار گردید که جندی شاپور در گذشته تولیدات علمی گسترده ای در حوزه هایی چون معماری، کشاورزی، نجوم، طب و... داشت.

او گفت: در حال حاضر کارشناسان داخلی و بین المللی با ارائه مقالات، سخنرانی و بازدیدهای میدانی به بازشناسی این شهر باستانی از ابعاد مختلف می پردازند.

زلقی همچنین به قدیمی ترین دانشگاه دنیا در جندی شاپور اشاره نمود و اضافه نمود: جندی شاپور محوطه 2 هزار هکتاری است که آبان ماه سال گذشته به ثبت رسید این درحالی است که این محوطه به قدری دارای اهمیت است که از یک بعد نمی توان به آن نگاه کرد و باید از زوایای مختلف آن را مورد آنالیز قرار داد.

مدیر پایگاه تاریخی جندی شاپور همچنین از اقدامات اجرا شده دراین محوطه گسترده اطلاع داد و گفت: دومین کنگره بین المللی جندی شاپور درحالی برگزار گردیده که اقدامات زیرساختی محوطه به صورت کامل صورت گرفته به طوری که تاسیسات خدماتی آب و برق، سرویس بهداشتی با تاکید بر رعایت اصول میراث فرهنگی در محوطه ایجاد شده و در تمام ورودی های منتهی به جندی شاپور تابلوهای دوزبانه نصب شده است.

در حال حاضر دومین کنگره بین المللی جندی شاپور درحالی برگزار گردیده که نخستین کنگره آن در اسفندماه سال 95 به مدت دو روز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و مهمانان خارجی در دزفول برگزار گردیده بود.

به روایت مورخان داخلی و خارجی بالغ بر 400 هزار جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه جندی شاپور وجود داشته و بر اساس مستندات در کتاب ها و مقالات بین المللی، اولین نظام نامه آموزشی در حوزه دانشگاهی و نخستین بیمارستان دنیا در جندی شاپور باستان بوده، ضمن اینکه نظام آموزشی بالینی پزشکی که امروز شاهد آن هستیم نیز برگرفته از نظام پزشکی درجندی شاپور باستان است.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40263

به "دومین کنگره بین المللی جندی شاپور شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین کنگره بین المللی جندی شاپور شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید