سربازان افغانستانی ناپدید شده دستگیر شدند، هیچ خطری از سوی آن ها وجود نداشت

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: پنتاگون گفت که 3 سرباز افغانستانی که پس از تمرین آموزشی در آمریکا ناپدید شده بودند، در حین رد شدن از مرز کانادا دستگیر شدند اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ایجاد ناامنی برای شهروندان آمریکایی از سوی آن ها اعلام نشده است.

سربازان افغانستانی ناپدید شده دستگیر شدند، هیچ خطری از سوی آن ها وجود نداشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استیو وارن یکی از سخنگویان پنتاگون، گفت: 3 سرباز افغانستانی که پس از تمرین آموزشی در پایگاه نظامی کیپ کود در ایالت ماساچوست آمریکا ناپدید شده بودند، در حین رد شدن از مرز کانادا در نزدیکی آبشار نیاگارا دستگیر شدند.

وی اضافه نمود: این سربازان که در حال ورود به کانادا بودند، دستگیر و به بازداشتگاه رینبو بریج منتقل شدند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بیان کرد: این 3 سرباز دستگیر شده جزء 15 سرباز افغانی هستند که در برنامه آموزشی نظامی همکاری منطقه ای ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا به منظور ارتقای آمادگی عملیاتی در پایگاه نظامی مشترک کیپ کود در ایالت ماساچوست این کشور شرکت داشتند.

استیو وارن یکی از سخنگویان پنتاگون، گفت: سربازان مذکور پس از تمرین آموزشی با همکاری و یاری دیگر سربازان افغانستانی از بازار پایگاه کیپ کود فرار کردند.

استیو وارن اضافه نمود: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ایجاد مزاحمت و یا ایجاد ناامنی برای شهروندان آمریکایی از سوی این سربازان اعلام نشده است.

پنتاگون گفت: سابقه این سربازان افغانستانی با نام های جان محمد آرش، محمد ناصر عسکرزاده و نورالله امین یار، قبل از ورود به آمریکا به دقت مورد آنالیز قرار گرفته است.

این برنامه آموزشی از سال 2004 میلادی به صورت سالانه به منظور بالا بردن ظرفیت عملکرد نظامیان، تمرین حفظ صلح و ثبات در کشور، بالا بردن آمادگی نیروهای نظامی و همچنین بالا بردن ظرفیت همکاری های نظامی کشورهای شرکت کننده برگزار می گردد.

در برنامه آموزشی نظامی آمریکا در امسال میلادی، 200 نیروی نظامی از 6 کشور نظیر افغانستان، پاکستان، قزاقزستان و مغولستان شرکت داشتند.

ع

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40454

به "سربازان افغانستانی ناپدید شده دستگیر شدند، هیچ خطری از سوی آن ها وجود نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سربازان افغانستانی ناپدید شده دستگیر شدند، هیچ خطری از سوی آن ها وجود نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید