سرخابی های پایتخت؛ ایستگاهی برای کسب درآمد!

به گزارش مجله سرگرمی، تیم های استقلال و پرسپولیس هر فصل مبالغ زیادی را صرف خرید بازیکنان خارجی می نمایند. بازیکنانی که بسیاری از آن ها کیفیت فنی بالایی هم ندارند و بدون تاثیرگذاری خاصی از این تیم ها جدا می شوند.

سرخابی های پایتخت؛ ایستگاهی برای کسب درآمد!

به گزارش، از ابتدای سال 80 و با حرفه ای شدن لیگ برتر، پای بازیکنان خارجی هم به فوتبال ایران باز شد و تیم های مختلف اقدام به عقد قرارداد با نفرات خارجی می کردند. این فرایند با شروع دهه 90 شدت بیشتری به خود گرفت و هر سال شاهد ورود بازیکنان خارجی زیادی به کشورمان هستیم. اتفاقی که در دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس شدت بیشتری داشته و سرخابی های پایتخت هر فصل معمولا 3 یا 4 بازیکن خارجی در ترکیب خود دارند.

مشکل، اما از جایی شروع می گردد که تیم های استقلال و پرسپولیس این روز ها با مسائل اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می نمایند و در پرداخت هزینه های خرید بازیکنان خارجی خود هم دچار مشکل هستند، اقدام به جذب بازیکنان خارجی می نمایند و بسیاری از این بازیکنان که بعضا کیفیت فنی بالایی هم ندارند پس از ترک ایران برای دریافت مطالبات خود دست به دامان فیفا می شوند. اتفاقی که این دو باشگاه را با مسائل زیادی روبرو نموده جریمه های سنگینی را برای فوتبال ما به همراه داشته است. مثلا بازیکنی مانند عادل شیحی که سر جمع ده بازی هم برای استقلال انجام نداد با شکایت علیه این تیم پنجره جابجایی آبی ها را بست و مسائل زیادی را به وجود آورد یا رافائل که در لیگ هفتم باعث شد شش امتیاز از پرسپولیس کم گردد و قهرمانی این تیم به خطر بیفتد.

فصل گذشته استقلال در مجموع با شش بازیکن خارجی قرارداد بست که از میان آن ها فقط آیاندا پاتوسی توانست عملکرد خوبی داشته باشد و بقیه نفرات انتظارات را برآورده نکردند و خیلی زود از جمع آبی ها جدا شدند. استقلال در جابجایی نیم فصل سال قبل در شرایطی که نفراتی، چون صیادمنش، تبریزی و روح الله باقری را در اختیار داشت، دو مهاجم دیگر یعنی ایسما و منشا را هم جذب کرد که این دو نفر روی هم تنها 4 گل برای آبی ها به ثمر رساندند و همین حالا این تیم با پفراینده شکایت آن ها هم درگیر است. این اتفاق در حالی رخ داد که باشگاه استقلال در دو فصل اخیر از داشتن یک زمین تمرین باکیفیت هم محروم بوده و این مشکل پیش از چند بازی حساس مانند دربی برگشت سال قبل که به نوعی تکلیف قهرمان لیگ را هم تعیین می کرد، باعث شد آبی ها نتوانند به خوبی خود را آماده بازی نمایند و این فصل هم بار ها صدای استراماچونی و مجیدی را درآورده است و مدیران وقت استقلال می توانستند به جای جذب دو مهاجم، بودجه لازم برای حداقل یکی از آن ها صرف فراهم کردن یک زمین تمرینی نمایند. استقلال در حال حاضر به جز منشا و ایسما باید مبلغی را هم به سرور جپاروف پرداخت کند و پس از آن هم در انتظار شکایت وینفرد شفر و استراماچونی باشد.

در پرسپولیس هم اوضاع تفاوت چنانی ندارد و این تیم در سال های اخیر با پفراینده های زیادی روبرو بوده است. قرمز ها فصل قبل در مجموع چهار بازیکن خارجی داشتند که از آن جمع تنها رادوشویچ و رسن در این تیم حضور دارند و مدیران این تیم اکنون باید به بازیکنی، چون بودیمیر مبلغ 475 هزار یورو پرداخت کند. بازیکنی که در زمان حضورش در پرسپولیس عملکردی متوسط داشت در کشورش دستمزدی به مراتب کمتر از آن چه مدیران سخاوتمند پرسپولیس برایش در نظر گرفتند را دریافت می نماید. پرسپولیس علاوه بر بودیمیر به نیلسون، کالدرون و برانکو هم بدهکار است و مدیران این تیم باید منتظر احکام این نفرات هم باشد.

با وجود تمام این هزینه های بی فایده در این فصل هم شاهد تغییر رویه نبوده ایم و مدیران دو باشگاه سرخابی به صورت عجیبی در شرایط فعلی به دنبال خرید بازیکنان خارجی هستند. پرسپولیس بعد از شاهکار جونیور، در جابجایی نیم فصل با اوساگوانا و استوکس قرارداد امضا کرد که اولی عملکرد متوسطی داشته و حواشی استوکس هم که دیگر از کسی پنهان نیست. بازیکنی که همگان درباره او هشدار های لازم را به مدیران پرسپولیس داده بودند، ولی انصاری فرد به سابقه بد استوکس توجهی نداشت و با خرید او پرسپولیس را درگیر مسئله ای عظیم نموده است.

در میان خرید های خارجی پرسپولیس در چند سال اخیر فقط بشار رسن، رادوشویچ و تاحدودی منشا توانسته اند موثر عمل نمایند و بقیه نفرات بدون کارایی خاصی جدا شده اند. استقلال هم بعد از قطع همکاری با خارجی های قبلی خود در این فصل سه بازیکن جدید به خدمت گرفته است. در میان خرید های استقلال دیاباته عملکرد درخشانی داشته و میلیچ هم قابل قبول ظاهر شده، ولی نیکولای بودوروف هنوز نتوانسته در این تیم جا بیفتد و احتمالا با بازگشت نفرات مصدوم به ترکیب استقلال نیمکت نشین خواهد شد.

حضور نفرات خارجی علاوه بر مسائل اقتصادی که در سرخابی های پایتخت به وجود می آورد باعث بعضی نارضایتی ها در میان بازیکنان دو تیم هم شده است. این نفرات معمولا قرارداد های دلاری می بندند که از دستمزد بازیکنان ایرانی بسیار بالاتر است و همین موضوع گلایه های بازیکنان ایرانی را در پی داشته است. ماجرا های رختکن استقلال بین دو نیمه دربی برگشت سال قبل هم ریشه در این موضوع داشت و این فصل هم بعضی بازیکنان ایرانی دو تیم از آمدن بازیکنان خارجی با مبالغ گزاف چندان راضی نیستند.

منبع: خبرآنلاین

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75049

به "سرخابی های پایتخت؛ ایستگاهی برای کسب درآمد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرخابی های پایتخت؛ ایستگاهی برای کسب درآمد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید