شبکه های اجتماعی مناسب ترین بستر انتشار اخبار جعلی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی نت، آنالیز های مؤسسه تحقیقاتی پیو نشان می دهد بزرگسالان آمریکایی که ترجیح می دهند برای تعقیب اخبار قبل از هر چیز به سراغ شبکه های اجتماعی بروند، به شدت در معرض مطالعه اخبار جعلی از این طریق و فریب خوردن هستند.

شبکه های اجتماعی مناسب ترین بستر انتشار اخبار جعلی

طراحان اخبار جعلی نیز با اطلاع از همین موضوع به طور گسترده از شبکه های اجتماعی برای انتشار و باز توزیع اخبار جعلی سو استفاده می نمایند و البته باید توجه داشت که انتشار این نوع اخبار به وسیله روزنامه ها، شبکه های تلویزیونی و سایت های معتبر کار ساده ای نیست.

تحقیقات مؤسسه پیو حاکیست، در حدود 60 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی که تنها از این طریق اخبار را مطالعه نموده اند، تأیید نموده اند که اخبار جعلی دریافتی را باور نموده و آنها را به اشتراک گذاشته اند. اما تنها 51 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی که از تلویزیون و روزنامه ها هم برای کسب خبر استفاده نموده اند فریب اخبار جعلی شبکه های اجتماعی را خورده و آنها را به اشتراک گذاشته اند.

تحقیق یادشده با همکاری بیش از 6000 آمریکایی از 19 فوریه تا 4 مارس انجام شده و بر اساس آن اکثر آمریکایی ها رهبران و فعالان سیاسی را عامل اصلی انتشار اخبار جعلی و دروغین می دانند. همچنین مردم آمریکا توقع دارند روزنامه نگاران هم برای حل این مشکل کوشش نمایند. تنها 9 درصد از بزرگسالان آمریکایی هم بر این باورند که شرکت های فناوری مسئولیت خود برای مقابله با اخبار جعلی و دروغین را به درستی انجام داده اند. 56 درصد از پاسخ دهندگان نیز گفته اند شرایط در زمینه انتشار اخبار جعلی در 5 سال آینده بدتر خواهد شد.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26442

به "شبکه های اجتماعی مناسب ترین بستر انتشار اخبار جعلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه های اجتماعی مناسب ترین بستر انتشار اخبار جعلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید