شناسایی مکانیسم سیستم ایمنی راهی برای پیشگیری و درمان آلرژی

به گزارش مجله سرگرمی، محققان دانشگاه میشیگان مکانیسمی در سیستم ایمنی شناسایی کردند که می تواند منجر به پیشگیری و درمان آلرژی گردد.

شناسایی مکانیسم سیستم ایمنی راهی برای پیشگیری و درمان آلرژی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سیستم ایمنی بدن به دلیل داشتن نقش مبارزه ای با عوامل خطرناک در بدن، بسیار مهم است اما گاهی اوقات این سیستم به اشتباه پروتئین ها و سلول های بی ضرر را مورد هدف قرار می دهد و در برابر آنها واکنش های آلرژی زا آزاد می نمایند که می تواند به طور عجیب و غریبی مرگبار باشد.

براساس گزارش نیواطلس، در حال حاضر محققان دانشگاه میشیگان مکانیسمی را در سیستم ایمنی بدن شناسایی کردند که به حفظ حالت این سیستم در زمان آنالیز عوامل بیماری زا یاری و راه را برای فراوری داروهایی برای پیشگیری از واکنش های آلرژی زا هموار می نماید.

محققان دریافتند که سلول بزرگ ماست سل که نوعی سلول ایمنی است مواد شیمیایی مانند هیستامین را در پاسخ به عوامل بیگانه ترشح می نماید و اگر میزان این ترشح بسیار زیاد باشد منجر به واکنش های شدید الرژی زا می گردد. از طرفی این فرآیند توسط گیرنده سلولی به نام گیرنده 2 هورمون آزادنماینده کورتیکوتروپین (CRF2) تنظیم می گردد.

آدام موسر سرپرست نویسندگان این مطالعه گفت: چیزی که ما فهمیدیم این است که گیرنده CRF2 می تواند به عنوان یک بازدارنده یا یک کنترل نماینده سلول های ماست سل عمل کند و مانع فعالیت زیاد آنها گردد.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12989

به "شناسایی مکانیسم سیستم ایمنی راهی برای پیشگیری و درمان آلرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی مکانیسم سیستم ایمنی راهی برای پیشگیری و درمان آلرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید