صادرات نفت به آسیا را با تانکرهای ایرانی انجام دادیم

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت این شرکت که تحت تحریم های غرب واقع شده است از جولای 2012 توانسته است نفت ایران را به 4 کشور چین، هند، کره جنوبی و تایوان حمل کند.

صادرات نفت به آسیا را با تانکرهای ایرانی انجام دادیم

به گزارش خبرنگاران، شرکت ملی نفتکش ایران بیان کرد، امیدوار است توافق ماه گذشته بین ایران و قدرت های دنیای در نهایت منجر به کاهش تحریم ها علیه ناوگان کشتیرانی این شرکت گردد.

آمریکا و اتحادیه اروپا در 24 نوامبر بیان کردند، تحریم ها علیه ایران را در مقابل محدود شدن بخش هایی از برنامه هسته ای این کشور، کاهش خواهند داد. اما بر اساس این توافق، وارد کنندگان نفت اجازه خرید بیشتر نفت از ایران را نخواهند داشت و تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه شرکت ملی نفتکش ایران به قوت خود باقی خواهد ماند.

علی اکبر صفایی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران به بلومبرگ گفت: ما امیدواریم تحولات اخیر در سطح سیاسی منجر به کاهش محدودیت های اعمال شده بر ناوگان ما گردد و زمینه های فعالیت برای آنهایی که مایل به همکاری با ما هستند را تسهیل نماید.

به گفته صفایی، پس از تشدید تحریم ها، بیشتر تانکرهای شرکت ملی نفتکش ایران، نفت صادراتی ایران را به مشتریان تحویل می دهند. این محموله ها از جولای گذشته تاکنون به کشورهایی شامل چین، هند، کره جنوبی و تایوان ارسال می گردد.

بر اساس برآورد موسسه کلارکسون، شرکت ملی نفتکش ایران 37 تانکر غول پیکر دارد که هر کدام حدود 2 میلیون بشکه ظرفیت دارند.

اندرو باردوت، مدیر گروه بین المللی کلوب های حمایت و جبران خسارت در لندن گفت، از نحوه کاهش تحریم ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا اینطور به نظر می رسد که بعید است شرکت ملی نفتکش ایران بهره ای از کاهش تحریم ها در این مرحله ببرد. این گروه پوشش بیمه ای حدود 90 درصد تانکرهای تجاری دنیا در مقابل ریسک های مختلف از جمله نشت نفت در دریا را بر عهده دارد.

به گفته باردوت، هرچند اتحادیه اروپا میخواهد تحریم بیمه ای علیه محموله های نفتی ایران را به حالت تعلیق درآورد، اما شرکت ملی نفتکش ایران ناگزیر خواهد بود همچنان از پوشش بیمه ای شرکت های بیمه ایرانی استفاده کند.

130

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51323

به "صادرات نفت به آسیا را با تانکرهای ایرانی انجام دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات نفت به آسیا را با تانکرهای ایرانی انجام دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید