فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در 28 شهرستان خراسان رضوی شناسایی شد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی 28 شهرستان خراسان رضوی شناسایی شده است.

فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در 28 شهرستان خراسان رضوی شناسایی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر در دیدار با فرماندار کاشمر با بیان این مطلب اضافه کرد: ریسک هایی که برای صیانت از سرمایه گذاران ضروری است در این پروژه ها پیش بینی شده و سرمایه گذار با 100 درصد اطمینان می تواند در این فرصت ها سرمایه گذاری لازم را انجام دهد.

او ادامه داد: برای اجرای 130 پروژه در حوزه های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان به 16 هزار میلیارد ریال سرمایه احتیاج است که با اجرای آنها 19 هزار و 480 فرصت شغلی ایجاد می گردد.

مکرمی فر با اشاره به نبود زیرساختهای لازم در هفت شهر از 28 شهر استان اظهار کرد: اعتبار مورد احتیاج برای تأمین زیرساخت های لازم در این شهرستانها نیز 350 میلیارد ریال است.

او گفت: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده 50 درصد فرصت های شغلی در مناطق شهری و 50 درصد هم در مناطق روستایی ایجاد خواهد شد.

مکرمی فر با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی در مشهد اضافه کرد: این نمایشگاه از سوم تا هفتم مرداد ماه با حضور هنرمندان و صنعتگران ایرانی، شهرهای جهانی و ملی، فروشندگان، اتحادیه ها و فعالین صنایع دستی کشور برگزار خواهد شد.

او اظهار کرد: پارسال 140 میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد داشتیم که نه تنها به طور کامل جذب شد بلکه 50 میلیارد ریال دیگر نیز اعتبار مازاد سایر دستگاه ها را جذب کردیم.

او از وضعیت مطلوب کاشمر در حوزه گردشگری اطلاع داد و گفت: با توجه به وجود 32 منطقه گردشگری مصوب در استان اگر افرادی در کاشمر بخواهند مجوزهای لازم برای مناطق گردشگری بگیرند، برای تامین زیرساخت ها یاری بلاعوض به آنها خواهیم داد.

مکرمی فر با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت گردشگری بخش کوهسرخ این شهرستان اضافه کرد: هرچند کاشمر دارای چندین مقبره امامزاده است اما به ایجاد منطقه ای برای گردشگری هم احتیاج دارد.

او اظهار کرد: شهرهای استان در زمینه گردشگری و صنایع دستی از یکدیگر پیشی می گیرند به طوریکه پارسال فقط در بخش صنایع دستی برای 767 نفر اشتغال دائم ایجاد شد که از تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد 4 درصد استفاده کردند.

او همچنین وجود 16 روستای هدف گردشگری مصوب و ظرفیت های قابل توجه در حوزه های مختلف تاریخی، طبیعی، صنایع دستی و هنرهای سنتی را از جمله ظرفیت های استان ذکر کرد.

مکرمی فر با ابراز ناخرسندی از عدم راه اندازی موزه شهر کاشمر به رغم قدمت و پیشینه این شهرستان گفت: با برنامه ریزی های اجرا شده کوشش داریم موزه شهر را تا سرانجام سال جاری راه اندازی کنیم.

فرماندار کاشمر نیز گفت: با وجود آثار و جاذبه های گردشگری و بقاع امامزادگان در کاشمر باید در زمینه جذب گردشگر، کوشش بیشتری نسبت به گذشته داشت.

مسلم ساقی اضافه کرد: در زمینه توسعه صنعت گردشگری احتیاجمند تامین زیرساخت ها و بسترهای لازم هستیم.

او اظهار کرد: با کوشش های انجام شده و راه اندازی هفت اقامتگاه بوم گردی زمینه توسعه و رونق گردشگری در کاشمر فراهم شده و امکان حضور گردشگرانی از شهرهای دیگر وجود دارد.

کاشمر در 228 کیلومتری مشهد واقع است.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32334

به "فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در 28 شهرستان خراسان رضوی شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در 28 شهرستان خراسان رضوی شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید