مبارک ایرانی در راه کره جنوبی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری ایسنا: انیمیشن مبارک در جشنواره فیلم بوسان به نمایش درخواهد آمد.

مبارک ایرانی در راه کره جنوبی

به نقل از روابط عمومی فیلم مبارک ، اولین فیلم رئال- انیمیشن سینمای ایران ، قرار است پس از حضور در جشنواره مونترال کانادا این بار در 21 دوره جشنواره بین المللی فیلم بوسان حضور یابد. این جشنواره قرار است بیست و یکمین دوره خود را از تاریخ 15 الی 25 مهر ماه 95 در شهر بوسان کره جنوبی برگزار شود.

انیمیشن مبارک به کارگردانی محمدرضا نجفی امامی و بازی الناز شاکردوست داستان پیرمرد نقالی را روایت می کند که با عروسک هایی که در اقتباس از شخصیت های شاهنامه فردوسی ساخته شده اند، به کسب و کار مشغول است. پیرمرد بخش فراوانی از زندگی اش را در دنیا اسطوره ها گذرانده و نگران روزی است که شخصیت های سیاه افسانه ای، دنیا را به سوی تاریکی و تباهی کشانند. نگرانی او، عروسک هایش را وادار می کند که وارد عمل شوند و برای کمک رساندن به پیرمرد نقال، با نوه جوان او همراه می شوند و داستان پرفراز و نشیب و ماجراجویانه ای را اغاز میکنند.

معرفی شخصیت های فیلم:

دیو اکوان:

اکوان یک دیو است. در داستان های شاهنامه، اکوان با رستم دشمنی دارد و با او به نبرد می پردازد. اما در فیلم سینمایی مبارک، اکوانی دیگر را مشاهده خواهید کرد. اکوانی که در فیلم مبارک نمایش داده شده، یک دیو ساده لوح، مهربان و اندکی احمق است که اتفاقاً خیلی هم رستم را دوست دارد و برای کمک به او تلاش زیادی می کند.

دیو سپید:

در شاهنامه آمده که دیو سپید، سردسته دیوها و بسیار حیله گر است. او کیکاووس شاه را به دام می اندازد و رستم مجبور می شود برای نجات او، با دیو سپید بجنگد و او را از پای در آورد. اما در مبارک، دیو سپید همان دیو پرخاشگر و بد ذات شاهنامه نیست ..دیو سپید در این فیلم ، نه تنها با رستم دشمن نیست و با او نمی جنگد، بلکه به او علاقه دارد و با دشمنانش مبارزه می کند. او از اکوان عاقل تر است و دائم مجبور است که اشتباه های او را بپوشاند.

مبارک:

مبارک را همه می شناسند، خصوصاً کسانی که به نمایش های خیمه شب بازی علاقه دارند. مبارک عروسکی است که از دیرباز در نمایش های عامیانه ایرانی حضور داشته و با شیطنت و شوخ طبعی، مخاطبان را خندانده است. در نمایش های خیمه شب بازی، معمولاً شخصی که مرشد نامیده می شود، داستان را روایت می کند و مبارک با سئوال ها و شیطنت هایش، با او همراه است.نام فیلم سینمایی مبارک از این شخصیت دوست داشتنی و ماندگار در ذهن ایرانیان گرفته شده. شخصیت مبارک در این فیلم، با دیوها همراه می شود و در تمام لحظات این داستان ماجراجویانه حضور دارد.

کاراکتر های فیلم مبارک (دیو اکوان،دیو سپید و مبارک) در شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی حضور یافتند و با طرفداران خود عکس یادگاری انداختند.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: برترین ها
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55278

به "مبارک ایرانی در راه کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارک ایرانی در راه کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید