مرزوقی عنوان کرد: نقش ریاض، ابوظبی و قاهره در ناآرامی های شمال آفریقا

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور سابق تونس، ریاض ، ابوظبی و قاهره را به ایجاد نا آرامی های مدنی در کشورهای شمال آفریقا متهم کرد

مرزوقی عنوان کرد: نقش ریاض، ابوظبی و قاهره در ناآرامی های شمال آفریقا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره ، منصف مرزوی گفت: نا آرامی های مدنی که در بعضی کشورهای شمال آفریقا شاهد آن هستیم توسط عربستان، امارات و مصر مدیریت می گردد.

رئیس جمهور سابق تونس در یازدهمین نشست مغربی ها در شهر الجدیده مغرب سخن می گفت، گفت : این نا آرامی ها با هدف براندازی نظام های حاکم بر این کشورها صورت می گیرد و محدود به الجزایر و تونس نمی گردد بلکه مغرب را نیز هدف قرار داده است.

وی توضیح داد: این نا آرامی ها و انقلاب های برانداز، پادشاه مغرب را نمی بخشد که در سال 2011 به بعضی جریان های اسلامی اجازه داد که در قدرت مشارکت داشته باشند.

مرزوقی با اشاره به بحران لیبی و درگیری های نظامی در این کشور گفت: هر اتفاقی که در لیبی رخ دهد به طور مستقیم بر کشورهای تونس ، الجزایر و مغرب تاثیرگذار خواهد بود.

جنگ داخلی لیبی سبب شده است که هزاران نفر از اتباع این کشور به الجزایر و تونس مهاجرت نموده و تعدادی از پناهجویان لیبیایی در اردوگاه های مرزی اسکان داده شده اند. حضور عناصر وابسته به گروه های تروریستی از جمله داعش در لیبی، امنیت کشورهای مغرب عربی را مورد تهدید قرار داده است به گونه ای که این کشورها هرماهه تعدادی از هسته های تروریستی را در دورن خاک خود متلاشی می نمایند.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67417

به "مرزوقی عنوان کرد: نقش ریاض، ابوظبی و قاهره در ناآرامی های شمال آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرزوقی عنوان کرد: نقش ریاض، ابوظبی و قاهره در ناآرامی های شمال آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید