موزه مردم شناسی ارامنه اصفهان در کلیسای وانک افتتاح شد

به گزارش مجله سرگرمی، موزه مردم شناسی ارامنه اصفهان، شنبه شب، اول تیرماه 1398 در کلیسای وانک افتتاح شد.

موزه مردم شناسی ارامنه اصفهان در کلیسای وانک افتتاح شد

شنبه گذشته، اول تیرماه 1398، با حضور استاندار، اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران، مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی استان در کلیسای وانک، موزه مردم شناسی ارامنه افتتاح شد.

این موزه به نمایش فرهنگ و آداب و رسوم، مردم شناسی، لباس و وسایل زندگی و همچنین تجارت ساکنان محلی ارمنی نشین جلفای اصفهان پرداخته است.

بخش ابتدایی این موزه به هنرهای تزئینی، صنعت چاپ و وسایل منزل ارامنه ساکن اصفهان اختصاص یافته و در بخش دوم، اتاق خانم ها، دفتر کار آقایان و وسایل پخت و پز مربوط به دوره های صفویه تا پهلوی به نمایش گذاشته شده است.

بخش دیگری از این موزه به کلیسا، مدرسه و آلات موسیقی قدیمی ارامنه اختصاص دارد؛ در بخش چهارم تصاویر 30 نفر از نامداران محله جلفا و همچنین عکس های عکاس نامدار آلمانی، ارنست هولستر قابل مشاهده است. هولستر در زمان ناصرالدین شاه به ایران آمده بود و حدود 20 سال در اصفهان بود. وی عکس هاس ارزشمندی از اصفهان و جلفا تهیه کرد.

استاندار اصفهان در این مراسم ضمن اشاره به نقش و مشارکت ارامنه در پیشرفت علمی کشور و حضور در دانشگاه ها به عنوان استاد، از دکتر گاسپارین نام برد و اضافه نمود:

دکتر گاسپارین نمونه ای از این دانشمندان ارامنه است که به عنوان استاد ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منشأ خدمات بزرگی برای تربیت دانشجویان این رشته بود که همیشه از وی به نیکی یاد می گردد.

او تاسیس چنین موزه ای را نشان از قدرت تاریخی محله ارمنی نشین جلفا دانست و افزود:

تاسیس این موزه تأثیر بسزایی در معرفی بیش از پیش فرهنگ ارامنه این شهر و زندگی مسالمت آمیز آن ها با هموطنان مسلمان خود به بازدیدکنندگان کلیسای وانک خواهد داشت.

برای سفر به اصفهان، می توانید تور اصفهان را در خبرنگاران به راحتی جستجو نموده و تور مورد نظر خود را از میان فروشنده های معتبر با پایین ترین قیمت خریداری کنید. همچنین شما می توانید فهرست کامل جاهای دیدنی زنجان را در خبرنگاران ببینید. اطلاعات کامل هر جاذبه، آدرس و موقعیت جغرافیایی دقیق روی نقشه، جاذبه های رایگان، تصاویر و نظرات سایر کاربران در خصوص هر مکان دیدنی، اطلاعاتی است که می توانید در این بخش بیابید.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: کجارو / dana.ir / nesfejahan.net
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30521

به "موزه مردم شناسی ارامنه اصفهان در کلیسای وانک افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه مردم شناسی ارامنه اصفهان در کلیسای وانک افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید