هدف شرکتهای نفتی خارجی از بازگشت به ایران جبران ضررهای تحریم است

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران : استاد حقوق بین الملل انرژی هدف درخواست شرکتهای نفتی خارجی مثل توتال فرانسه و انی ایتالیا برای بازگشت به صنعت نفت ایران را جبران ضررهای این شرکتها از تحریم ایران ارزیابی کرد.

هدف شرکتهای نفتی خارجی از بازگشت به ایران جبران ضررهای تحریم است

حسن مرادی در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران ، بازگشت شرکت های بین المللی نفتی را به صنعت نفت ایران مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به حجم بالای ذخایر هیدروکربوری ایران و همچنین سرمایه گذاری هایی که در این صنعت اجرا شده، شرکت های بزرگ جهان نمی توانند صنعت نفت ایران را نادیده بگیرند.

وی اضافه کرد: هر چند که امروز تیغ دولبه شمشیر تحریم آنها را هم مورد آزار قرار داده، اما آنها به دنبال فرصتی هستند تا حتی گذشته را نیز جبران نمایند.

مرادی با اشاره به تخلفاتی که بعضی از شرکت های خارجی در آخرین قراردادهای خود با ایران داشتند، تاکید نمود: بیشتر تخلفات از جانب این شرکت ها بوده تا خود ایران، بنابراین به نظر می رسد در جاهایی که صنعت نفت پیروز شده به ظرفیت های ملی دست پیدا کند، احتیاجی به حضور این شرکت ها نیست اما در بخش هایی که به تکنولوژی های بالا احتیاج است هم ما به آنها احتیاج داریم و هم آنها به ما.

این استاد دانشگاه معتقد است، با بازگشت این شرکتها به صنعت نفت و گاز ایران، فصل جدیدی در سرمایه گذاری های صنعت نفت و گاز در پیش رو خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، به نظر می رسد آنالیز درخواست توتال فرانسه و انی ایتالیا برای سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز ایران از سوی مسئولان وزارت نفت در حالی که شرکت های ایرانی هم در حال حاضر به مرحله ای از توانمندی رسیده اند، باید با ملاحظات بیشتری صورت گیرد و خلف وعده های این شرکت ها در پروژه های گذشته مد نظر قرار گیرد.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 43299

به "هدف شرکتهای نفتی خارجی از بازگشت به ایران جبران ضررهای تحریم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف شرکتهای نفتی خارجی از بازگشت به ایران جبران ضررهای تحریم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید