ویزیتورها جای گردشگران را می گیرند؟

به گزارش مجله سرگرمی، رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران اطلاع داد: با افزایش هزینه سفر در ایران و کاهش متقاضیان این بخش، گرایش به گردش های یک روزه بیشتر شد.

ویزیتورها جای گردشگران را می گیرند؟

امیر پویان رفیعی شاد به خبرنگاران گفت: سفرهای یک روزه همیشه مخاطبان خاص خود را داشته است، اگر تمییز دهیم شاید 80 درصد متقاضیان آن افراد جوان و اقشار کم درآمد باشند که با توجه به بضاعت اقتصادیشان و با در نظر دریافت محدودیت های زمانی، می توانند یک روز را به گردش اختصاص دهند.

او در عین حال یادآور شد: ماهیت گردش های یک روزه از سفر و گردشگری کاملاً متفاوت است، حتی واژه تور را نمی توان به آن اطلاق کرد، چرا که تعریف آن در قالب استاندارد جهانی قرار نمی گیرد و افرادی هم که در گشت های یک روزه شرکت می نمایند بیشتر حالت ویزیتور (بازدیدنماینده) دارند که در حال حاضر با توجه به افزایش هزینه های سفر و متعاقب آن کاهش تقاضا برای سفرهای چند روزه، گرایش به گردش های یک روزه بیشتر شده است.

گشت های یک روزه که دارای مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند، دست کم 120 هزار تومان برای هر نفر هزینه برمی دارد، هرچند که همسفر شدن با گروه های بدون مجوز و زیرزمینی، کمتر از این مبلغ هم تمام می گردد. این درحالی است که هزینه یک سفر چند روزه به هر نقطه از ایران، فقط برای یک نفر، سه تا 10 برابر این مبلغ می گردد.

از اواخر سال گذشته با تغییر نرخ تسعیر ارز، هزینه خدمات سفر بویژه در بخش حمل و نقل هوایی، با افزایش روبرو شد. نخست این تأثیر در سفرهای خارجی نمود پیدا کرد و دامنه آن با دشواری تأمین ارز به نرخ دولتی در شرکت های هواپیمایی به سفرهای داخلی تسری پیدا کرد.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به کاهش متقاضی سفرهای داخلی و خارجی، طرح سفر ارزان را تهیه نموده که در جریان آن تسهیلاتی به شکل وام و تقسیط هزینه سفرهای داخلی تخصیص خواهد یافت.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11635

به "ویزیتورها جای گردشگران را می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزیتورها جای گردشگران را می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید