پیش بینی صاعقه در ارتفاعات

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز به علت پیش بینی وقوع صاعقه در ارتفاعات ضروری است کوهنوردان از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی خودداری نمایند.

پیش بینی صاعقه در ارتفاعات

فریبا گودرزی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی خبرنگاران اضافه نمود: برای امروز (25 اردیبهشت) بعدازظهر و اوایل شب استان های ساحلی خزر، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرق دامنه های زاگرس جنوبی، بخش هایی از مرکز، جنوب، جنوب شرق، بخش هایی از شمال شرق و هرمزگان رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید رخ می دهد.

وی ادامه داد: شدت این شرایط در استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال شرق تهران، ارتفاعات سمنان، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مناطق جنوب کرمان، شمال هرمزگان، فارس و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود که به علت وزش باد شدید حتی احتمال شکستن شاخه درختان نیز وجود دارد.

وی به هم وطنان این مناطق توصیه کرد در بعدازظهر و به ویژه اوایل شب از نشستن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری نمایند و به علت وقوع صاعقه در ارتفاعات این مناطق کوهنوردان از رفتن به ارتفاعات بپرهیزند.

به گفته وی پنج شنبه و آدینه در بیشتر مناطق کشور باران های بهاری ادامه دارد.

گودرزی با استناد به پیش بینی های هواشناسی گفت: امروز وزش بادهای شدید در شمال سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد که موجب بروز گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی گفت: پنج شنبه نیمه شمال شرق کشور کاهش دمای 4 تا 7 درجه ای خواهد داشت.

** رعدوبرق در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه نمود: امروز بعدازظهر در تهران احتمال وقوع رعدوبرق، باران پراکنده و وزش باد شدید وجود دارد، کمینه دمای امروز صبح پایتخت 20 درجه بود و بیشینه دمای تهران امروز به 29 درجه بالای صفر خواهد رسید.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای 6 درجه بالای صفر و اهواز 44 درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرم ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

علمی 9014** 1055

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23782

به "پیش بینی صاعقه در ارتفاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی صاعقه در ارتفاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید