چاقی یک انتخاب نیست!

به گزارش مجله سرگرمی، نیمی از افرادی که با شکایت از چاقی به پزشک مراجعه می نمایند، در کودکی دوران سختی را تجربه نموده اند.

چاقی یک انتخاب نیست!

گزارش جدیدی از انجمن روانشناسی بریتانیا (BPS) می گوید، چاقیانتخاب نیست و خواهان تغییر نگاه مردم به افراد چاق شده است.

با این که این انجمن چاقی را به عنوان یک بیماری طبقه بندی نمی نماید، در حالی که سازمان بهداشت جهانی آن را یک بیماری قلمداد نموده است، اما بر اهمیت اجتناب از زبان و شرحی که مشکل چاقی را در خود فرد می یابد، تاکید می نماید.

این گزارش شرح می دهد که چاقی پیچیده تر از آن طور که کلیشه های منفی می گویند، عدم اراده فرد است. در حالی که چاقی ناشی از رفتار است، این رفتار ها همواره شامل انتخاب یا مسئولیت شخصی نمی گردد.

افرادی که احتمالاً وزن آن ها ناسالم است، افرادی هستند که از نظر ژنتیکی خطر ابتلا به چاقی را دارند و زندگی آن ها نیز توسط محیط کار، مدرسه و محیط های اجتماعی شکل می گیرد که باعث پرخوری و عدم تحرک می گردد.

این انجمن همچنین خاطرنشان می نماید: افرادی که در مناطق محروم زندگی می نمایند مستعد ابتلا به چاقی هستند، زیرا ممکن است به گزینه های غذایی سالم و مقرون به صرفه کمتر دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، کسانی که با چالش های عمده و آسیب های روحی زندگی می نمایند ممکن است انگیزه کمتری برای فعالیت جسمی داشته باشند.

گزارش ادامه می دهد: تجربیات روانی نیز نقش بزرگی دارند. نیمی از بزرگسالانی که برای مسئله چاقی به متخصص مراجعه می نمایند، در دوران کودکی ناملایمات و سختی هایی را تجربه نموده اند.

این گزارش به خوردن عاطفی می پردازد و می گوید، افرادی که به طور مکرر رژیم لاغری می گیرند ممکن است تمایل بیشتری به پرخوری داشته باشند بویژه وقتی که احساس بی پناهی و آسیب پذیری دارند.

آنجل چاتر، روانشناس خبره در دانشگاه بدفوردشایر و یکی از نویسندگان این گزارش، گفت: میزان چاقی بزرگسالان در بریتانیا بین سال های 2005 تا 2017، 18 ٪ افزایش داشت و در اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز نیز افزایش مشابهی دیده شد.

او گفت: این امر با از دست دادن ناگهانی انگیزه در بین چهار ملت بریتانیا قابل شرح نیست. افزایش چاقی، تا حدودی می تواند ناشی از تغییر در تأمین مواد غذایی و فعالیت بدنی باشد.

دکتر چاتر می گوید برای برطرف مشکل، ما باید درک کنیم که چگونه مدیریت وزن و تغییر رفتار برای پیشگیری از چاقی توسط روانشناسی تشخیص داده شده است.

سارب باجوا، مدیر اجرایی انجمن روانشناسی بریتانیا، گفت که دولت باید مسئله چاقی را به روشی مشابه سیگار کشیدن مهار کند.

آقای باجووا گفت: این عمل در همه سطوح به مدت چندین دهه اجرا شده است، از سیاست دولت گرفته تا یاری به افراد سیگاری، اما حالا شاهد کاهش قابل توجهی در تعداد افراد سیگاری و مسائل سلامتی ناشی از آن هستیم.

روانشناسان، علم و تجربه بالینی را برای یاری به خدمات بهداشتی و درمانی دارند تا برای چاقی نیز همان اقدامات انجام گردد.

ما می توانیم یاری کنیم، نه تنها با ابداع راه های یاری به افراد، بلکه با مشاوره در خصوص سیاست های عمومی که به ایجاد محیطی یاری کند که در وهله اول مردم چاق نشدن را آسانتر از رژیم دریافت ببینند.

منبع: ایندیپندنت

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: فرادید
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 47579

به "چاقی یک انتخاب نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاقی یک انتخاب نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید