چه تعداد سایت خبری در دنیا وجود دارد؟

به گزارش مجله سرگرمی، شمارش دقیق تعداد سایت ها و وبلاگ های خبری در دنیا شاید کار چندان آسانی نباشد، ولی مرکز تحقیقاتی نت کرَفت با انجام آنالیز جدید توانسته است تا اندازه ای جواب این پرسش را معین کند. تا سپتامبر 2014 بیش از یک میلیارد سایت اینترنتی در سراسر دنیا موجود بود که در خاتمه سال گذشته تعداد آنها به 1.9 میلیارد عدد رسید. در این میان کارشناسان شرح دادند یک سوم سایت های مذکور به نوعی با خبررسانی در ارتباط هستند و در زمینه فراوری یا نشر اخبار فعالیت می نمایند.

چه تعداد سایت خبری در دنیا وجود دارد؟

در بخش دیگر گزارش منتشر شده از سوی مرکز نت کرفت اعلام شد تا خاتمه سال 2013 میلادی حدود 152 میلیون وبلاگ توسط کاربران دنیای مدیریت و سپس در خاتمه سال 2017 تعداد وبلاگ های فعال در سراسر دنیا 350 میلیون عدد و خاتمه سال 2018 تعداد آنها 420 میلیون عدد گزارش شد. در این میان کارشناسان شرح دادند بیش از نیمی از وبلاگ های دنیا با هدف خبررسانی فعالیت های خود را مدیریت می نمایند.

اگرچه وبلاگ ها هم اکنون محبوبیت خود را از دست داده و در عوض صفحات عمومی در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته اند، ولی آنالیز ها معین نموده است که در هر شش ماه تعداد وبلاگ های فعال دنیا حدود 25 میلیون عدد افزایش می یابد.

وبلاگ نویسانی که در حوزه اخبار فعالیت می نمایند در مجموع ماهانه حدود 146 میلیون بازدیدنماینده دارند و سایت های خبری فعال در سراسر دنیا طی یک سال گذشته حدود یک میلیارد مخاطب را به خود اختصاص دادند. همچنین 76 درصد سایت های خبری در خاتمه سال 2018 میلادی اعلام کردند که در نظر دارند طی امسال میزان فراوری محتوا را افزایش دهند یا سایت های خبری جدید راه اندازی نمایند.

کارشناسان مرکز نت کرفت هم اکنون در حال آنالیز هستند تا دریابند چه تعداد صفحه عمومی در شبکه های اجتماعی در حال انتشار اخبار هستند و این صفحات چگونه با سایت ها و وبلاگ های خبری رقابت می نمایند.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18542

به "چه تعداد سایت خبری در دنیا وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه تعداد سایت خبری در دنیا وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید