کدام عضو اوپک از تحریم ایران بیشترین نفع را برد؟

به گزارش مجله سرگرمی، اقتصاد نیوز:شرکت بین المللی طاقه روز چهارشنبه گفت، رکورد فراوری ماهانه از میدان نفتی اَتروش واقع در اقلیم کردستان عراق شکسته شد.

کدام عضو اوپک از تحریم ایران بیشترین نفع را برد؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از یورو نیوز، مطابق اعلام این شرکت اماراتی، فراوری ماهانه از این میدان که در سال 2011 میلادی کشف شده، برای نخستین بار در ماه ژوئیه گذشته به یک میلیون بشکه رسید.

شرکت انرژی طاقه به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت ملی انرژی ابوظبی استخراج از میدان اتروش را از دو سال پیش و با همکاری شرکت کانادایی شامارون و ماراتن اویل آمریکا شروع کرد.

افزون بر شرکت های آمریکایی و انگلیسی، عراق طی سال های اخیر پیروز به جذب سرمایه گذاری کلان شرکت های روسی، چینی و همسایگان عربی خود شده است. به طوری که سرمایه گذاری روسیه در صنعت نفت و گاز این کشور به 10 میلیارد دلار رسیده و چین هم تاکنون 20 میلیارد دلار در بخش انرژی عراق سرمایه گذاری نموده است.

بر همین اساس فراوری روزانه نفت عراق که پیش از حمله سال 2003 آمریکا به این کشور حدود 2.5 میلیون بشکه بود با 88 درصد رشد در ماه ژوئیه گذشته از 4 میلیون و 750 هزار بشکه فراتر رفت.

فراوری نفت عراق از زمان خروج آمریکا از برجام تاکنون که با بازگشت تحریم های مالی علیه ایران همراه بوده، بیش از سایر اعضاء عضو سازمان صادرکنندگان نفت(اوپک) رشد نموده است.

در حالی که در ماه آوریل سال 2018 میلادی فراوری روزانه نفت عراق 4 میلیون و 429 هزار بشکه بوده، این میزان در ماه ژوئیه گذشته به 4 میلیون و 753 هزار بشکه رسیده که حکایت از افزایش 324 هزار بشکه ای دارد.

این رشد فراوری با توجه به نرخ متوسط 60 دلاری قیمت نفت عراق طی یک سال گذشته به منزله افزایش 20 میلیون دلاری درآمد نفتی روزانه این کشور است.

عراق در حال حاضر دومین فراوری کننده نفت عضو اوپک است و دولت این کشور امیدوار است که فراوری روزانه نفت را به 10 میلیون بشکه برساند.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40017

به "کدام عضو اوپک از تحریم ایران بیشترین نفع را برد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام عضو اوپک از تحریم ایران بیشترین نفع را برد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید