یاری 6 میلیون کرونی نروژ به سیل زدگان ایران

به گزارش مجله سرگرمی، روزنامه آفتن پوستن نروژ نوشت: دولت نروژ مبلغ 6 ملیون کرون برای یاری به سیل زدگان ایران به وسیله سازمان ان آر سی نروژ اختصاص داده است و این سازمان هم اینک در حال همکاری با مقامات ایرانی برای امدادرسانی است.

یاری 6 میلیون کرونی نروژ به سیل زدگان ایران

به گزارش خبرنگاران، این روزنامه در مقاله ای به موضوع وقوع سیل اخیر ایران پرداخت و نوشت از زمان جاری شدن سیل در ماه مارس امسال 25 استان 31 استان ایران از این رخداد متأثر شده اند.

بر اساس برآورد سازمان ملل متحد حدود 10 میلیون نفر از سیل آسیب دیده اند و 2 میلیون نفر به یاری های اضطراری احتیاج دارند.

سیل اخیر ایران بزرگترین بلای طبیعی ایران طی 15 سال اخیر به شمار می رود.

اولیور واند، کاستیل مدیر دفتر منطقه ای سازمان ان آر سی نروژ در ایران در بیانیه ای که امروز در اسلو منتشر شد اعلام نمود، این سیل در 50 سال گذشته بی سابقه بوده است.

336 هزار نفر خانه و کاشانه خود را از دست داده اند 76 نفر جان باخته اند.

بنا به بیانیه سازمان ان آر سی نروژ، سیل خسارات گسترده ای به تاسیسات زیر بنایی ایران وارد نموده است و موجب تخریب مزارع کشاورزی، راه ها و پل های ارتباطی زیادی شده است. در حال حاضر بیش از دو ملیون نفر به یاری های فوری احتیاج دارند.

به گفته این سازمان نروژی سیل همچنین موجب آسیب جدی به نظام آموزشی و تخریب مدارس زیادی شده است، به طوری که استفاده از آنها غیر ممکن است. برای اینکه دانش آموزان پیروز شوند سال تحصیلی کنونی را به سرانجام برسانند احتیاج به تامین اماکن جایگزین و یاری فوری است، ضمن اینکه برای بازسازی این مدارس انجام اقدامات دراز مدت ضرورت دارد.

در حال حاضر مردم سیل زده به آب آشامیدنی سالم، امکانات بهداشتی، جان پناه و مراقبت های مستمر پزشکی و درمانی احتیاج زیادی دارند.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21710

به "یاری 6 میلیون کرونی نروژ به سیل زدگان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 6 میلیون کرونی نروژ به سیل زدگان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید