یک پیشنهاد عجیب؛ لیگ برتر در کیش؟

به گزارش مجله سرگرمی، بعد از کش و قوس های فراوان و با اینکه بسیاری از اهالی فوتبال منتظر بودند در جلسه روز دوشنبه اعضای ستاد مبارزه با کرونا مجوز آغاز تمرینات و مسابقات فوتبال در ایران صادر گردد، ولی بازهم چنین اتفاقی رخ نداده و اینطور که از شواهد پیدا است ستاد مذکور فعلا قصد صدور مجوز برگزاری فوتبال در شهر های مختلف را ندارد.

یک پیشنهاد عجیب؛ لیگ برتر در کیش؟

در این شرایط، اما یک شرط وجود دارد که در صورت تایید مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ می تواند باعث آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال گردد. اعضای ستاد کرونا در جلسه روز گذشته خود به این نتیجه رسیدند که با توجه به سفید بودن شرایط بعضی شهر های ایران در صورت موافقت باشگاه ها و سازمان لیگ می گردد ادامه لیگ برتر را به صورت متمرکز در یکی از شهر هایی برگزار کرد که دیگر ابتلا به کرونا در آن دیده نمی گردد.

شب گذشته حریرچی معاون وزارت بهداشت در این خصوص اعلام نمود که شاید بگردد با در نظر دریافت بعضی شرایط مسابقات لیگ برتر را ادامه داد. حریرچی به طور شفاف درباره موضوع برگزاری متمرکز مسابقات حرفی نزد، اما منظور او دقیقا همین بود که با تایید فدراسیون و موافقت باشگاه ها شاید بگردد تیم ها برای مدتی به قرنطینه کامل بروند و بازی ها به صورت متمرکز در چند یا یک شهر خاص برگزار گردد.

پیگیری های خبرنگار ما در این خصوص نشان می دهد که یکی از گزینه های اصلی برگزاری مسابقات لیگ برتر جزیره کیش است؛ از آنجایی که کیش تقریبا در شرایط سفید قرار گرفته است و از لحاظ امکاناتی و هتلینگ نیز شرایط مطلوبی بر آن حکم فرما است، اعضای ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در جلسه دیروز این جزیره مرجانی را به عنوان یکی از گزینه ها برای برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال مطرح کردند.

البته برگزاری متمرکز بازی ها معایب زیادی دارد؛ اولین مورد آن قرنطینه همزمان 16 تیم لیگ برتر که هرکدام حداقل 40 عضو دارند در یک شهر است. به عبارت دیگر باید به طور همزمان حدود 640 نفر در هتل های مختلف اقامت پیدا نمایند و از نظر بهداشتی نیز مدام سلامت آن ها مورد تست قرار بگیرد.

از سوی دیگر اگرچه جزیره کیش از نظر بحث هتل و امکانات رفاهی شرایط خوبی دارد، اما اصلی ترین مشکل آن نداشتن زمین چمن است. این جزیره فقط یک استادیوم المپیک را در خود جای داده که آن هم از نظر شرایط چمن از شرایط خوبی برخوردار نیست. حال شما فرض کنید 16 تیم لیگ فزونی روزانه بخواهند روی چمن این مجموعه تمرین نمایند و از طرفی هر هفته حداقل 8 مسابقه هم آنجا برگزار گردد که به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

از طرف دیگر شهر های عظیم تری که چند استادیوم هم دارند، درگیری زیادی با ویروس کرونا دارند و عملا نمی گردد در کلان شهر های تیم ها خودو را قرنطینه نمایند و هیچ تماسی با محیط بیرونی نداشته باشند.

در چنین شرایطی اعضای ستاد مبارزه با کرونا قرار است در جلسات بعدی نیز موضوع برگزاری مسابقات فوتبال را به بحث بگذارند و شاید مسئولان سازمان لیگ نیز جلساتی را با آن ها برگزار نمایند تا برای ادامه رقابت های فوتبال به نتیجه برسند، اما چیزی که معین است در حال حاضر هیچ راه چاره معینی برای از سرگیری دوباره فعالیت های ورزشی وجود ندارد و برای رسیدن به جوابی در مورد زمان آغاز دوباره فوتبال باید چند روز دیگر هم صبر کنیم.

منبع: ورزش 3

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 90247

به "یک پیشنهاد عجیب؛ لیگ برتر در کیش؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک پیشنهاد عجیب؛ لیگ برتر در کیش؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید