آلاسکا سرزمین برف و یخ را بیشتر بشناسیم

به گزارش مجله سرگرمی، آلاسکا عظیم ترین و سردترین استان کشور آمریکا است. این سرزمین از لحاظ منابع طبیعی بسیار غنی است و منابع گازی و نفتی زیادی در آن وجود دارند. این استان به قطب شمال بسیار نزدیک است. علیرغم پایین بودن درجه حرارت هوا در این منطقه جهانگرد های زیادی تمایل دارند در زیبایی های آن گردش و جستجو نمایند. آلاسکا بهشت علاقمندان به سرما و ماجراجویی است. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

آلاسکا سرزمین برف و یخ را بیشتر بشناسیم

پارک ملی دِنالی، آلاسکا

در میان رشته کوه های شمالی، یکی از عظیم ترین و جالب ترین پارک های ملی جهان قرار گرفته است. این پارک ملی دِنالی نام دارد. مرتفع ترین کوه های ایالات متحده در این منطقه واقع شده اند. این منطقه وسیع دارای رودخانه های بسیاری است. بعلاوه پوشش گیاهی تندرا و یخچال های طبیعی در کنار حیات وحش بی نظیر به این منطقه جلوه ای خاص بخشیده است. در این پارک ملی جاده ای باریک تعبیه شده است. تنها اتوبوس های دارای مجوز امکان عبور و مرور در این منطقه را دارند. این کار باعث می گردد که حیات وحش و طبیعت تا جایی که امکان دارد دست نخورده باقی بماند.

مرکز میراث بومی

به منظور آشنایی گردشگران با نحوه زندگی در آلاسکا، میراث به جای مانده از بومیان این منطقه در مرکزی گردآوری شده است. در این مکان آثار فرهنگی، هنری و دست سازه های مردم بومی و ساکنان اصلی آلاسکا وجود دارد. این کار علاوه بر آشنا کردن گردشگر های سراسر جهان با این فرهنگ و سبک زندگی میراث غنی و اصیل این مردمان را هم حفظ می نماید.

شفق قطبی

یکی از مجذوب کننده ترین تماشای های این منطقه در شب های طولانی و سرد زمستانی، شفق های قطبی هستند. این نورهای شمالی در آسمان آلاسکا از ماه سپتامبر تا اواسط آوریل قابل مشاهده هستند. برترین زمان برای تماشا این شفق های قطبی بعد از نیمه شب است. این نورهای خارق العاده که تنها در منطقه ها قطبی کره زمین قابل تماشا هستند، یکی از دلایل جذب گردشگر هستند.

جهت داخلی

یکی از برترین راه ­ها برای تماشا جهت داخلی سوار شدن بر کشتی های تفریحی است. این مکان به علت داشتن حیات وحش بی نظیر و یخچال های طبیعی زیاد بسیار دور از دسترس است. تنها جهت رسیدن به این منطقه به وسیله آب و سوار بر کشتی های تفریحی، قایق های چندنفره و یا تک نفره است.

دانشگاه و موزه شمالی

این مکان در فِیربَنکس واقع شده است. در این موزه دانشگاه بیش از 1 میلیون قطعه هنری و طبیعی در معرض نمایش گذاشته شده است. این تعداد از ابزار و وسایل باارزش در کم تر موزه ای در جهان دیده می شوند. بسیاری از این وسایل به وسیله بومیان منطقه ساخته شده اند. این موزه دانشگاه به نوعی نمایشگر تاریخ و هنر در سرزمین آلاسکا است.

عظیمراه

عظیمراه آلاسکا از بریتیش کلمبیا شروع می گردد و پس از عبور از منطقه یوکُن به فِیربَنکس در مرکز استان آلاسکا می رسد. این عظیمراه برای عبور نیروهای ارتش طی جنگ جهانی دوم در سال 1942 و طی تنها 8 ماه ساخته شده است. پس از خاتمه جنگ این جهت تنها نقطه دسترسی به بعضی نقاط منطقه از جمله یوکُن و نواحی جنوبی آلاسکا به شمار میرود. این عظیمراه قسمت هایی از کانادا را هم پوشش می دهد. این عظیمراه علاوه بر عملکردی که در این ناحیه دارد به علت داشتن جاذبه های طبیعی فوق العاده و مراکز خرید زیاد از نقاط گردشگری در آلاسکا و کانادا به شمار میرود.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 155090

به "آلاسکا سرزمین برف و یخ را بیشتر بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلاسکا سرزمین برف و یخ را بیشتر بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید