آیپد پرو جدید یک موفقیت فنی عظیم و باورنکردنی است ولی چرا باید آیپد خود را به این مدل ارتقا دهیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، آیپد پرو 2018 یکی از بهترین محصولاتی است که اپل تا کنون فراوری نموده است. می توان آن را یکی از مقاوم ترین کامپیوترهای ساخته شده در تاریخ در برابر آب دانست.

آیپد پرو جدید یک موفقیت فنی عظیم و باورنکردنی است ولی چرا باید آیپد خود را به این مدل ارتقا دهیم؟

برای بسیاری از کاربران آیپد پرو 2020 ارزش ارتقا ندارد. حتی متعصب ترین هوادار اپل هم نمی توانست دلیل عظیمی برای ارتقا از آیپد پرو 2018 به آیپد پرو 2020 بیابد.

حالا، چند روز پیش آیپد پرو 2021 معرفی شده است و همه مشخصات آن در برابر ما قرار گرفته است. آیا سال جاری آیپد پرو جدید اپل ارزش ارتقا دارد؟ بیایید باهم کمی درباره آیپد پرو جدید و دلایل ارتقا یا عدم ارتقا به آن صحبت کنیم:

هنرمندان

یکی از عظیم ترین مزایای آیپد پروها، سازگاری با قلم نوری Apple Pencil است. آیپد پروهای 2018 و 2020 دارای صفحه نمایش های بسیار خوبی بودند ولی صفحه نمایش جدید Liquid Retina XDR آیپد پرو با فناوری mini-LED می تواند تجربه کاربری را کاملا وارد سطح جدیدی کند. این نمایشگر به طور قابل توجهی روشن تر و دارای ویژگی های برجسته ای مانند گسترده رنگی P3 و ProMotion است.

هنرمندانی که از آیپد پرو برای طراحی، نقاشی، خلق آثار هنری دیجیتالی و انیمیشن استفاده می نمایند؛ قطعا از فناوری جدید نمایشگر آیپد پرو جدید استقبال خواهند کرد و از مزایای واقعی آن بهره مند می شوند. چون رنگ های دقیق تر و پر جنب و جوش تر فراوری می نمایند و از همان قلم نوری اپل پنسیل استفاده خواهند کرد. در واقع، در بخش قلم نوری ارتقای قابل توجهی نداریم!

ویرایشگرهای ویدئو

اگر برای ویرایش ویدئوهای خود از آیپد پرو استفاده می کنید؛ دلایل زیادی برای ارتقا به مدل جدید 2021 دارید. یک دلیل مهم کار با محتوای HDR در صفحه نمایش جدید 12.9 اینچی است.

این نمایشگر به خوبی Pro Display XDR است و به تنهایی یک بهانه عظیم برای ارتقا محسوب می گردد. شما در آیپد پرو جدید از درگاه تاندربولت سود می برید تا فایل ها را سریع تر انتقال دهید. می توانید پیکربندی با فضای ذخیره سازی 2 ترابایت به همراه 16 گیگابیت رم را خریداری کنید که رده بالاترین مدل آیپد پرو جدید و به اندازه یک کامپیوتر رومیزی قدرتمند است.

اپلیکیشن هایی مانند LumaFusion شدیدا آیپد پرو را به یک ابزار ویرایشگر ویدئویی باورنکردنی تبدیل می نماید. امروزه، می توانید از این ابزار روی آیپد پروهای 2018 و 2020 و 2021 بهره ببرید ولی شکی نیست آیپد پرو جدید با تراشه M1 یک کارایی بیشتر کسب می کنید.

مسافران

آیپد پرو جدید با گزینه اختیاری 5G عرضه می گردد. بسیاری از کاربران آیپد پرو دوست ندارند گزینه 5G را خریداری نمایند و آمار واقعی هم از درصد خریداران آیپد پرو با شبکه های سلولی در دست نیست.

اما اگر مداوم در سفر هستید و زمان زیادی در جاده ها سر می کنید؛ آیپد پرو جدید با پشتیبانی از 5G می تواند یک گزینه بسیار خوب باشد.

در آیفون 12 وجود 5G تفاوت بسیار عظیمی ایجاد ننموده است ولی قطعا پشتیبانی از فایوجی در آیپد پرو می تواند نتایچ چشم گیری داشته باشد. می توانید در سفرها و گردش ها و جابه جایی ها محتوای خود را ویرایش کنید و فایل ها را سریع تر دانلود و دوباره ارسال کنید. برای دورکاری و ارتباطات از راه دور 5G یک ویژگی ارزشمند است.

ویدئوبلاگرها

آیپد پرو جدید شامل تغییرات عمده ای در سیستم دوربین است. اگر ویژگی های دوربین را هم در نظر نگیریم؛ ویژگی های جدید زیادی در آیپد پرو 2021 پیدا خواهیم کرد که نشان دهنده یک معامله عظیم باشد.

دوربین سلفی از یک سنسور اوتراواید و ویژگی جدید به نام center stage برخوردار است که با استفاده از یادگیری ماشینی سعی می نماید چهره افراد را دنبال نموده و در وسط کادر قرار می دهد. این ویژگی برای زمان هایی که دائم تغییر مکان می دهید یا در ویدئوکنفرانس ها جنب و جوش بالایی دارید؛ بسیار مفید است.

اپل نه تنها از یک سنسور اولتراواید برای دوربین تشخیص چهره استفاده نموده است بلکه رزولوشن این حسگر را از 7 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل ارتقا داده است. عظیم نمایی اپتیکال دوربین هم 2X شده است.

گیمرها

پردازنده M1 در آیپد پرو جدید یک تغییر بازی عظیم است. انتظار نداریم این تفاوت در عملکرد روزانه ظاهر گردد ولی همان طور که اشاره شد برای ویرایش ویدئو بسیار اثرگذار است و البته گیمرها سود بیشتری می برند. تراشه M1 علاوه بر اینکه هشت هسته مرکزی دارند؛ دارای هشت هسته گرافیکی هم هست. اگر مدل های 1 و 2 ترابایت را انتخاب کنید؛ 16 گیگابایت رم هم در کنار این پردازنده قدرتمند خواهید داشت.

پس، باید بازی ها سریع تر اجرا شوند و گرافیک هایی با کیفیت کنسول های بازی ببینیم. گیمرهای واقعی آیپد باید با آغوشی باز به استقبال از آیپد پرو 2021 بروند. علاوه بر ویژگی ProMotion، تراشه M1 آیپد پرو جدید را به یک ماشین بازی تمام عیار تبدیل می نماید.

اگر اپل به طور مرتب بازی های فوق العاده ای را روی پلتفرم Apple Arcade ارائه کند؛ شما همواره چیزی برای نصب و بازی خواهید داشت. بازی هایی که از فناوری های جدید اپل سود می برند و حتما لذت بی نهایتی خواهند داشت.

کاربران آیپد پرو 2018 و جدیدتر

اگر دارای آیپد پرو 2018 هستید؛ باید به آیپد پرو جدید ارتقا دهید. مدل جدید ارتقاهای سخت افزاری و پیشرفت های عملکردی عظیمی دارد که ارزش این به روزرسانی را دارند.

آیپد پرو 2018 ارزش قیمتی خود را حفظ نموده است. اگر تصمیم دارید آیپد پرو 2021 را خریداری کنید؛ نصف قیمت آن را می پردازید ولی این همه تغییرات عمده به دست خواهید آورد.

اگر آیپد پرو 2020 را دارید؛ علاوه بر اینکه این همه مزایای کاملا جدید خواهید داشت؛ نمایشگر عظیم تر و با کیفیت تر 12.9 اینچی نیز دارید. اضافه کنید پردازنده سریع تر، دوربین دوگانه، ضبط فیلم بهتر، دوربین FaceTime بهتر، اتصال شبکه موبایل سریع تر، وای فای سریع تر، فضای ذخیره سازی بیشتر و اسکنر LiDAR برای واقعیت افزوده!

نتیجه

اگر جزو یکی از کاربران بالا هستید؛ ارزش ارتقا به آیپد پرو جدید وجود دارد. اگر یک طراح و گرافیست و هنرمند هستید و نمایشگر برای شما ارزش زیادی دارد؛ اگر یک فراورینماینده محتوا یا ویرایشگر ویدئو هستید؛ اگر احتیاج دارید آیپد پرو را هر کجا برده و کارهای خود را با اینترنت انجام دهید؛ اگر تعداد زیادی تماس FaceTime دارید و اگر یک گیمر آیپد هستید؛ باید به فکر ارتقا به آیپد پرو 2021 باشید.

همین طور، اگر آیپد پرو 2018 یا به روزتر آن را دارید؛ مزایا زیادی با خرید آیپد پرو 2021 به دست خواهید آورد.

این وسط می ماند تجربه کاربری iPadOS و پرسش های زیادی که درباره نرم افزارهای آیپد مطرح می گردد. در واقع، برای استفاده کامل از این سخت افزارهای جدید و تغییرات قابل توجهی که در iOS داریم؛ باید از iPadOS استفاده کرد.

آیپد پرو جدید در نیمه دوم ماه می عرضه می گردد و کنفرانس WWDC نیز 7 ژوئن آغاز خواهد شد. بنابراین، پس از چند هفته شاهد یک نرم افزار جدیدی هستیم. احتمالا، افراد زیادی هستند که چند هفته منتظر می مانند تا ببینند iPadOS 15 چه ویژگی های جدیدی دارد. پردازنده M1 دارای قدرت پردازشی بالایی است و قطعا iPadOS 15 باید دارای پیشرفت های گسترده ای مبتنی بر این قدرت پردازشی و گرافیکی باشد.

البته، هستند کاربرانی که اصلا کاری به این حساب و کتاب ها ندارند و از همین الان برای پیش ثبت نام آیپد پرو جدید به انتظار نشستند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: یک پزشک
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 142071

به "آیپد پرو جدید یک موفقیت فنی عظیم و باورنکردنی است ولی چرا باید آیپد خود را به این مدل ارتقا دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد پرو جدید یک موفقیت فنی عظیم و باورنکردنی است ولی چرا باید آیپد خود را به این مدل ارتقا دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید