تامین توان زیردریایی ها با استفاده از سلول سوختی جدید

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- گروهی از محققان دانشگاه واشینگتن واقع در سنت لوییس یک سلول سوختی جدید طراحی کردند که موجب تحول فناوری حمل و نقل با کشتی ها و زیردریایی ها می گردد.

تامین توان زیردریایی ها با استفاده از سلول سوختی جدید

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علم خبرنگاران از پایگاه خبری ساینس دیلی، این سلول از سوخت مستقیم بوروهیدرید بهره می برد که با ولتاژ دو برابر سلول های سوختی موجود در بازار عمل می نماید. برای این منظور محققان از یک رابط دوقطبی موسوم به PMBI استفاده می نمایند تا میزان اسیدیته محلی را در آنُد و کاتُد سلول سوخت مستقیم بوروهیدرید تنظیم کند.

در این سلول سوختی جدید یک الکترود درون الکترولیت اسیدی و الکترود دیگر درون الکترولیت قلیایی قرار گرفته است.

به گفته محققان رابط دوقطبی PMBI در قلب این فناوری جای دارد و با ضخامتی کمتر از تار موی انسان، مانع ترکیب شدن الکترولیت های اسیدی و قلیایی و موجب تفاوت شدیدpH می گردد و به این ترتیب، سلول سوختی کار خود را به خوبی انجام می دهد.

این سلول سوختی قابلیت تامین توان موردنیاز زیردریایی های بدون سرنشین، هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای الکتریکی را با هزینه ای بسیار کمتر دارد.

با وجود افزایش مصرف خودروهای الکتریکی، طراحی هواپیماها، کشتی ها و زیردریایی هایی که با استفاده از توان الکتریکی کار می نمایند، به دلیل میزان توان و انرژی موردنیاز این نوع وسایل نقلیه امری بسیار سخت است و محققان امیدوارند در آینده نزدیک بتوانند نمونه های تجاری این نوع سلول های سوختی را فراوری نمایند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Energy منتشر شده است.

علمی (6)**9259** 1055

nagh.ir: ناق | مجله گردشگری و مسافرتی ناق

huli.ir: هولی | مجله فناوری و تکنولوژی های مدرن

inman.ir: اینمن | مجله ایمنی صنعتی، اخبار و مقالات صنایع

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13820

به "تامین توان زیردریایی ها با استفاده از سلول سوختی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین توان زیردریایی ها با استفاده از سلول سوختی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید