جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی برگزار گردید

به گزارش مجله سرگرمی، نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی صبح یکشنبه 5 اسفند به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار گردید.

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، سید مجتبی علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، گفت: تمامی دستگاه های عضو این ستاد باید در راستای معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری استان جدی تر ورود نموده و برنامه ریزی مناسبی دراین رابطه داشته باشند.

او با بیان اینکه کمیته های زیرمجموعه این ستاد اقدامات و گزارش کار خود را نهایتاً تا 17 فروردین ماه 1398 به دبیرخانه ارائه نمایند ، اضافه کرد: تمام فعالیت های کمیته ها چه نوع عملکرد و چه فعالیت های عمومی آنها به وسیله کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات که در استانداری مستقر است مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و گزارش کاملی از اقدامات انجام شده به استاندار محترم و مرکز ارائه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، بابیان اینکه اقدامات سال های قبل این ستاد در کمتیه ها مورد آسیب شناسی قرارگیرد ، ادامه داد: مسئولان کمیته ها بگونه ای برنامه ریزی نمایند تا شاهد این آسیب ها در امسال و نوروز سال 98 نباشیم و این اشکالات به کمترین حد ممکن برسد.

علوی مقدم، با بیان اینکه رعایت شئون اسلامی در همه موضوعات باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: توجه به حرمت ها دینی و اسلامی از خطوط قرمزی است که باید به طور جددر موضوعات و مباحث مرتبط با گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

او بابیان اینکه از ظرفیت های مردمی و شوراهای محلی برای معرفی آداب و رسوم هر منطقه برای آشنایی گردشگران با رسوم بومی هر منطقه استفاده گردد، اضافه کرد: در نوروزگاه ها توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به مقام شامخ شهدا از اصول مهمی است که باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، با تاکید بر اینکه کمیته آمار و اطلاعات در جمع بندی آمار و اطلاعات باید جدی تر از سال های قبل ورود کند ، اضافه کرد: این آمار به وسیله سخنگوی ستاد به اطلاع مردم و مسئولین عزیز خواهد رسید تا از موازی کاری و ارائه آمارهای مختلف و متناقض جلوگیری گردد.

علوی مقدم، با بیان اینکه در مهلت باقی مانده تمامی کمیته ها باید تشکیل جلسه دهند ، اضافه کرد: فرمانداران نیز نسبت به تشکیل ستاد خدمات سفر در شهرستان های خود اقدام لازم را صورت دهند؛ این در حالیست که یکی از مهمترین ملاک های ارزیابی کمیته ها ، همین تشکیل جلسه و برنامه ریزی لازم در این رابطه خواهد بود.

او پرهیز از نگاه های بخشی را مورد تاکید جدی قرار داد و اضافه کرد: همه دستگاه ها باید در این زمینه نگاهی استانی داشته باشند و در معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان با این نگاه ورود نمایند تا بتوان نتیجه مناسب را به دست آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه هر ساله تعداد گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به استان 20 درصد افزایش دارد، گفت: بیش از 40 اقامتگاه بوم گردی برای پذیرایی از مسافران نوروزی در نوروز 98 فعال است.

حسن رمضانی، از تشکیل کمیته شهرداران ستاد خدمات سفر در استان برای نخستین بار اطلاع داد و گفت: آماده سازی فضا، تاسیسات گردشگری و بازارچه های صنایع دستی توسط اداره کل میراث فرهنگی انجام می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر ساله تعداد گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به استان 20 درصد افزایش دارد، گفت: بیش از 40 اقامتگاه بوم گردی برای پذیرایی از مسافران نوروزی در نوروز 98 فعال است.

رمضانی توضیح داد: کاروانسرای چهار گنبد طبس در نوروز 98 به بهره برداری می رسد و اقامتگاه بوم گردی روستای هریوند نیز آماده بهره برداری است.

او ادامه داد: در سال گذشته 170 غرفه بازارچه صنایع دستی در استان فعال بوده و امسال نیز پیش بینی می گردد 278 غرفه بازارچه صنایع دستی در سطح استان به مناسبت ایام نوروز برپا گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اعلام کرد: بازارچه صنایع دستی برای نوروز 98 در 150 شهر و روستای استان برپا خواهد شد و بسیاری از جذابیت های استان در کتابچه ای چاپ می گردد.

رمضانی با بیان اینکه اپلیکیشن سفر راه اندازی و در اختیار گردشگران قرار می گیرد، اظهار کرد: کوشش شده ویژه برنامه نوروزگاه امسال با شادابی بیشتری انجام گردد.

او از برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی در شهرهای مختلف استان در نوروز 98 اطلاع داد و اضافه کرد: همچنین 16 موزه استان آماده بازدید مسافران نوروزی و گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه جشنواره بهار نارنج ابتدای نوروز 98 در شهرستان طبس برگزار می گردد، یادآور شد: سیاه چادر عشایری در تمام شهرهای خراسان جنوبی برای ایام نوروز مستقر می گردد.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39847

به "جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید