رکاب زنی برای شناسایی مسائل محله

به گزارش مجله سرگرمی، زینب زینال زاده ـ خبرنگار: پیوستن شهردار ناحیه یک منطقه 6 به پویش سه شنبه های بدون خودرو خبرساز شده است،

رکاب زنی برای شناسایی مسائل محله

چرا که احسان یلوه شهردار ناحیه یک، نه تنها روزهای سه شنبه بلکه همه روزهای هفته، همین که در دفتر کارش حاضر می گردد، لباس ورزشی به تن می نماید و پا به رکاب می گردد و در محله ها گشتزنی می نماید. از این کار راضی است و می گوید: این کار علاوه بر رصد بهتر مسائل، موجب ارتباط صمیمی تر با شهروندان شده است. شهروندان و کاسبان هم با ارزیابی مثبت عملکرد شهردار ناحیه یک می گویند: او خود را از جنس مردم می داند و برای رفع مسائل محله کوشش می نماید.

پس از راه اندازی پویش سه شنبه های بدون خودرو و پیوستن شهردار تهران و سپس شهرداران مناطق به این کمپین، شهروندان زیادی برای استفاده از دوچرخه ترغیب شدند. علاوه بر این، در یک اقدام جالب محمدرضا دهداری پور شهردار منطقه6، خودروهای گشتزنی شهرداران نواحی را از سیستم کار منفک می نماید و یک دستگاه دوچرخه برقی در اختیار شهرداران نواحی قرار می دهد. احسان یلوه شهردار ناحیه یک از این فرصت استفاده می نماید و گشتزنی با دوچرخه را در دستور کار خود و سایر مدیران و معاونان ناحیه یک قرار می دهد. او می گوید: مدت زیادی از راه اندازی پویش سه شنبه های بدون خودرو می گذرد و اکنون استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی و به ویژه دوچرخه، در روزهای سه شنبه به یک فرهنگ تبدیل شده است. متولیان شهر در ترغیب شهروندان برای پیوستن به این کمپین، نقش بسزایی دارند. به همین دلیل پس از اختصاص دوچرخه به شهرداری ناحیه، گشت های صبحگاهی و عصرگاهی محدوده ناحیه نه تنها روزهای سه شنبه بلکه همه روزهای هفته با دوچرخه انجام می گردد. پا به رکاب شدن و رفتن به محله ها و آنالیز و رفع مسائل، در ناحیه یک شهرداری منطقه6 اکنون به یک وظیفه در راستای خدمت رسانی به شهروندان تبدیل شده است.

  • مشاهده میدانی مسائل

    استفاده از دوچرخه علاوه بر سلامتی، موجب خدمت رسانی مطلوب به اهالی می گردد. شهردار ناحیه یک این موضوع را تأیید می نماید و می گوید: به دلیل مشغله کاری، کمتر فرصت ورزش کردن داریم. به همین دلیل فرصت پیش آمده هم فال است و هم تماشا. رکاب زدن روزانه از یک سو موجب افزایش شادی و نشاط من و سایر معاونان و مدیران می گردد و از سوی دیگر راندمان کاری و خدمت رسانی مطلوب را افزایش می دهد. لمس کردن مسائل و رفع آنها مهم ترین دستاورد دوچرخه سواری شهردار ناحیه یک است. او در شرح بیشتر به مسائل جهت سبز اشاره و عنوان می نماید: در گشت های عصرگاهی و صبحگاهی هنگام تردد از جهتهای سبز محدوده ناحیه یک متوجه شدم وجود شاخه های درختان، دریچه تأسیسات زیرزمینی و مناسب نبودن آسفالت، مسائلی را در این جهتها ایجاد نموده است که برخی از آنها رفع شده و برخی هم در دستور کار قرار گرفته و به زودی رفع می شوند. این مسائل، تازه ایجاد نشده اند. اما چون گشتزنی ها در گذشته با خودرو انجام می شد، از دید ما پنهان می ماند. استفاده از دوچرخه موجب شده مسائل را بهتر لمس کنیم و همین امر در رفع مسائل و خدمت رسانی بهتر به اهالی به ما یاری می نماید.

    به گفته شهردار ناحیه یک، گشتزنی در کوچه ها و معابر باریک و فرعی مزیت دیگر استفاده از دوچرخه است: برخی از معابر و کوچه های فرعی باریک هستند و با خودرو نمی توان وارد آنها شد اما با دوچرخه می توانیم به آسانی در این معابر تردد و اگر مسئله ای باشد بی تردید آن را رفع کنیم. از زمانی که دوچرخه وارد سیستم گشتزنی شهرداری ناحیه یک شده است، رصد مسائل در چنین معابری بیشتر شده و اهالی از این بابت راضی اند و همین رضایت شهروندان انگیزه ای می گردد برای خدمت رسانی بیشتر و بهتر. به گفته اهالی خیابان مهاجر در محله ایرانشهر از وقتی گشت های صبحگاهی و عصرگاهی شهردار ناحیه یک با دوچرخه انجام می گردد، وضعیت نظافت، شست وشو و رفت و روب محله ها بهتر شده است. آنها می گویند: کارهای نظافت و خدمات شهری در برخی از کوچه ها انجام نمی شد اما از وقتی که شهردار ناحیه یک با دوچرخه به محله سرکشی می نماید، پیمانکاران توجه ویژه ای به نظافت شهری نشان داده اند و کارها را درست انجام می دهند. آنها با ابراز رضایت از عملکرد شهردار ناحیه یک، خواهان تداوم گشتزنی های او با دوچرخه در محله ها و معابر خارج از دید هستند.

    افزایش اعتماد

وقتی شهردار با لباس ورزشی و دوچرخه در محله ها گشتزنی می نماید، زمینه ایجاد ارتباط صمیمی با اهالی فراهم می گردد. او می گوید: در این مدت رابطه خوبی با اهالی در محله های مختلف ناحیه پیدا نموده ام و مردم با مهربانی مسائلشان را مطرح می نمایند و بنده هم در حد توان و در چهارچوب اختیارات انجام وظیفه می کنم. اعتماد مردم به مسئولان کلید حل همه مسائل است که یلوه در شرح بیشتر می گوید: مردم اگر به مسئولان اعتماد نمایند و آنها را از خودشان بدانند، بی شک برای رفع مسائل و آبادانی محله شان پیشقدم می شوند و مشارکت می نمایند. تجربه نشان داده است هر جا مردم مشارکت نمایند، کارها بهتر انجام می گردد و نتایج رضایتبخش خواهد بود. به گفته شهردار ناحیه یک، دوچرخه می تواند بهانه ای باشد برای از بین بردن فاصله بین مردم و مسئولان. او می گوید: با همین کارهای ساده و در ظاهر پیش پا افتاده می توان قدم های بزرگی برای خدمت به شهروندان برداشت. کاسبان خیابان سپهبد قرنی شهردار ناحیه یک را خوب می شناسند و از او به نیکی یاد می نمایند و می گویند: به جرئت می توانیم بگوییم تنها شهرداری است که خود را از مردم می داند و کوشش می نماید در نشست های محبت آمیز و صمیمی از مسائل شهروندان و محله ها آگاه گردد و در اسرع وقت آنها را رفع کند.

دوچرخه های بیشتری احتیاج است

شهردار ناحیه یک اختصاص دوچرخه برای انجام گشت های روزانه را کار ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه پاک و جلب اعتماد و اطمینان شهروندان می داند و می گوید: مدیران و معاونان شهرداری ناحیه یک از این کار استقبال می نمایند و برخی از آنها با استفاده از اپلیکیشن بیدود، کارها را انجام می دهند. هرچند برای رسیدن به هدف نهایی که خدمت رسانی مطلوب به شهروندان است، فاصله داریم اما کوشش می کنیم از امکانات موجود بیشترین بهره را ببریم. احسان یلوه، درخواست دوچرخه بیشتر دارد و می گوید: اگر دوچرخه های اختصاص داده شده به شهرداری بیشتر گردد، بی تردید خدمات بیشتر و بهتری توسط مدیران و معاونان ناحیه ارائه می گردد.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41833

به "رکاب زنی برای شناسایی مسائل محله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکاب زنی برای شناسایی مسائل محله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید