فوتبال دنیا، یوفا انتها به استفاده از VAR در لیگ قهرمانان اروپا رضایت داد

به گزارش مجله سرگرمی، فوتبال دنیا - اتحادیه فوتبال اروپا اعلام نمود که از فصل آینده از فناوری یاری داور ویدئویی استفاده خواهد نمود.

فوتبال دنیا، یوفا انتها به استفاده از VAR در لیگ قهرمانان اروپا رضایت داد

به گزارش خبرنگاران، اتحادیه فوتبال اروپا در جلسه امروز (پنجشنبه) خود برای معرفی برنده امتیاز میزبانی یورو 2024، آنالیز چند طرح دیگر را هم در دستور کار خود قرار داد که یکی از آنها استفاده از فناوری یاری داور ویدئویی در رقابت های اروپایی فصل آینده بود که به تصویب رسید.

طبق اعلام سایت یوفا، اتحادیه فوتبال اروپا تأیید نموده که از فصل آینده از یاری داور ویدئویی برای یاری به قضاوت بازی های لیگ قهرمانان استفاده گردد.

VAR در لیگ اروپا هم استفاده خواهد شد البته یک فصل دیرتر یعنی از فصل 21-2020 اما این تکنولوژی در سوجام یوفا در سال آینده مورد استفاده قرار می گیرد. VAR همچنین در رقابت های یورو 2020و لیگ ملت های اروپا در سال 2021 استفاده خواهد شد.

یوفا و رئیس آن الکساندر چفریت در حالی تا به امروز برای استفاده از VAR مقاومت می کردند که حتی فیفا هم به استفاده از آن رضایت داد و سال جاری در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه از آن استفاده کرد.

چفرین در این خصوص گفت: مطمئنیم که معرفی VAR در ماه آگوست سال 2019 به ما برای پیاده سازی یک سیستم قوی و آموزش داوران برای استفاده هرچه کارآمدتر از این فناوری در لیگ قهرمانان، باپرستیژترین تورنمنت باشگاهی فوتبال جهان زمان کافی خواهد داد.

چفرین ماه گذشته اعلام نموده بود که VAR از مرحله پلی آف لیگ قهرمانان به بعد مکورد استفاده قرار می گیرد اما در هیچ یک از رقابت های اروپایی این فصل وجود نخواهد داشت.

فناوری یاری داور ویدئویی در حال حاضر در تمام لیگ های مطرح اروپایی منهای لیگ برتر انگلیس مورد استفاده قرار گرفته، هرچند انتظار می رود که انگلیسی ها هم از فصل آینده تسلیم این فناوری شوند.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

کنفرانس هکا: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3955

به "فوتبال دنیا، یوفا انتها به استفاده از VAR در لیگ قهرمانان اروپا رضایت داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال دنیا، یوفا انتها به استفاده از VAR در لیگ قهرمانان اروپا رضایت داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید