همدان پایلوت نمایشگاهی غرب کشور، فرصتی که درکمبودفضا از دست می رود

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران-گروه استان ها: امروزه صنعت گردشگری بعد از صنعت نفت مهم ترین عامل در رشد و توسعه مالی هر منطقه عنوان شده و درواقع برای خروج از بودجه تک محوری بر پایه نفت بر صنعت گردشگری تأکید می گردد که البته توسعه صنعت گردشگری نیز درگرو تأمین زیرساخت های لازم در این مورد است.

همدان پایلوت نمایشگاهی غرب کشور، فرصتی که درکمبودفضا از دست می رود

صنعت نمایشگاهی به عنوان یکی از اجزای رونق گردشگری می تواند نقش مهمی را در جذب توریسم و گردشگر به هر منطقه ای داشته باشد چراکه توسعه صنعت نمایشگاهی در هر منطقه در توسعه مالی و تجاری مؤثر بوده و می توان گفت که نمایشگاه کلید اقتصاد هر کشور و یا استان و منطقه است.

نمایشگاه تأثیر بسیاری در صادرات محصولات استان دارد

نمایشگاه تأثیر بسیاری در افزایش صادرات محصولات یک استان و معرفی آن به گردشگران دارد و از سویی به گفته کارشناسان هر گردشگر خارجی و داخلی که برای بازدید از یک نمایشگاه وارد کشور یا منطقه ای می گردد، 11 شغل را رونق می دهد که علاوه بر آن قراردادهای تجاری، بازرگانی و صنعتی و حتی فرهنگی نیز منعقد می گردد .

به طورقطع امروزه توریست نمایشگاهی، شاخه ای مجزا در صنعت گردشگری است که مانند دیگر حوزه های این صنعت همچون گردشگری ورزشی، سلامت و یا مذهبی، ارزآوری زیادی را برای کشورها به همراه دارند .

همدان نیز به عنوان پنج شهر مطرح در گردشگری کشور سالانه با برگزاری 20 نمایشگاه تخصصی به عنوان پایلوت نمایشگاهی غرب کشور شناخته شده و با استقبال زیادی از سوی دوستداران صنعت نمایشگاهی روبرو شده است اما دراین بین کمبود فضای نمایشگاهی این اجازه را نمی دهد که تعداد بیشتری از متقاضیان شرکت در نمایشگاه در آن حاضر شوند.

این درحالیست که صاحبان صنایع، تولیدنمایندگان، صنعت گران مطرح داخلی و خارجی خواهان حضور در نمایشگاه های تخصصی همدان هستند که با توجه به ظرفیت و مساحت محدود سایت فعلی، بستر مناسبی برای حضور این گروه ها فراهم نیست.

نمایشگاه بین المللی همدان دارای سه سالن به مساحت پنج هزار مترمربع بوده و سالانه نمایشگاه های مختلف مانند نمایشگاه کشاورزی، نمایشگاه لوازم خانگی، نمایشگاه صنایع تبدیلی، نمایشگاه صنایع دستی و غیره در آن برگزار می گردد.

اما محل دائمی نمایشگاه بین المللی همدان علاوه بر کمبود فضا برای برگزاری نمایشگاه از پارکینگ مناسب با مساحت کافی برای پارک خودرو نیز برخوردار نبوده و از همین رو در هنگام برپایی هر یک از نمایشگاه ها ترافیک سنگینی در میدان عاشورا و خیابان های منتهی به آن و نمایشگاه ایجاد می گردد که رفت وآمد را در این منطقه از شهر با مشکل روبرو می نماید.

سایت جدید نمایشگاه های بین المللی همدان سال 93کلنگ زنی شد

با این تفاسیر و با توجه به کمبود فضای نمایشگاهی در همدان و ایجاد ترافیک در این منطقه مسئولان استان همدان به فکر ایجاد سایت جدید نمایشگاهی در همدان افتادند و سایت جدید نمایشگاه های بین المللی همدان در 26 آذرماه سال 1393 در جاده فرودگاه همدان در زمینی به وسعت 45 هزار مترمربع کلنگ زنی شد.

این پروژه که با مدیریت شرکت نمایشگاه های بین المللی استان همدان در حال اجراست دارای 10 سالن سه طبقه هر یک به مساحت چهار هزار و 500 مترمربع و درمجموع 45 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی، مسجد به مساحت یک هزار و 850 مترمربع، پارکینگ خودرو به مساحت 24 هزار مترمربع، ساختمان آمفی تئاتر واداری، محوطه سازی، فضای سبز و غیره بوده اما فرایند اجرای آن نامعلوم است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی همدان در این زمینه در تبادل نظر با خبرنگاران، گفت: امروزه نمایشگاه ها حرف اول را در جهان زده و در رونق مالی هر منطقه ای نقش بسزایی را ایفا می نمایند.

سایت فعلی نمایشگاه بین المللی همدان با کمبود فضا روبرو است

حسین الماسی بابیان اینکه سایت فعلی نمایشگاه بین المللی همدان با کمبود فضا برای برگزاری نمایشگاه ها و کمبود پارکینگ روبرو است، اعلام کرد: ایجاد ترافیک در منطقه نمایشگاه از دیگر مشکلاتی بوده که در زمان برگزاری نمایشگاه ایجاد می گردد و از همین رو ایجاد سایت بزرگ تر با فضای بیشتر در همدان ضروری بود.

وی بابیان اینکه نمایشگاه بین المللی همدان سالانه با برگزاری بیش از 20 نمایشگاه تخصصی به عنوان پایلوت نمایشگاهی غرب کشور شناخته شده است، اعلام کرد: استقبال زیادی از نمایشگاه های همدان می گردد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی همدان در ادامه سخنانش افزود: نمایشگاه تخصصی کشاورزی و ساختمان همیشه با استقبال گسترده شرکت های بین المللی روبرو بوده است.

الماسی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های مختلف در همدان گفت: برپایی نمایشگاه های تخصصی ساختمان، فرش دست باف، نمایشگاه بازرگانی، لوازم خانگی، صنایع کوچک و صنایع بزرگ، نمایشگاه صنایع دستی و نمایشگاه اسباب بازی از دیگر نمایشگاه هایی بوده که در همدان برگزار می گردد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی همدان در ادامه بابیان این موضوع که نمایشگاه صندلی بسیاری را در جذب گردشگر به منطقه دارد، بیان داشت: با توجه به اهمیت نقش صنعت نمایشگاهی ایجاد زیرساخت لازم و توسعه و مدرن شدن نمایشگاه برای جذب گردشگر و توریسم لازم است.

سایت جدید نمایشگاه در مساحت 20 هکتاری احداث می گردد

الماسی با اشاره به اینکه سایت جدید نمایشگاه در مساحت 20 هکتاری احداث می گردد، گفت: این پروژه با مدیریت شرکت نمایشگاه های بین المللی همدان در 10 سالن سه طبقه که مساحت هریک چهار هزار و 500 مترمربع و درمجموع 45 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در حال ساخت است.

وی فزود: در این سایت ساخت مسجد به مساحت یک هزار و 850 مترمربع، پارکینگ خودرو به مساحت 24 هزار مترمربع، محوطه سازی، ساختمان آمفی تئاتر و ساختمان اداری، فضای سبز و غیره در نظر گرفته شده است .

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی همدان با اشاره به اینکه کلنگ زنی این پروژه در سال گذشته انجام شد، بیان داشت: فاز نخست پروژه در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی 50 درصدی بوده و پیش بینی می گردد که در نیمه دوم سال آینده به بهره برداری برسد.

الماسی گفت: فاز نخست نمایشگاه شامل دو سالن نمایشگاهی به مساحت 9 هزار مترمربع و فضای اداری، پارکینگ و فضای سبز و دیوارکشی و سر درب اصلی نمایشگاه و تأسیسات مکانیکی است.

وی بابیان اینکه اعتبارات ساخت نمایشگاه از محل درآمدهای نمایشگاه تأمین می گردد، گفت: در سایت جدید نمایشگاه برای کمتر شدن هزینه ها از سازه های سبک نمایشگاهی استفاده شده است.

الماسی گفت: صاحبان صنایع، تولیدنمایندگان، صنعت گران و نشان های مطرح داخلی و خارجی خواهان حضور در نمایشگاه های تخصصی همدان هستند که با توجه به ظرفیت و مساحت محدود سایت فعلی، بستر مناسبی برای حضور این گروه ها فراهم نیست .

وی اعلام کرد: سایت جدید این نمایشگاه در استان باهدف ایجاد ظرفیت جدید در نمایشگاه و ساخت بخش های تخصصی صنعت نمایشگاهی در فضایی رقابتی به معرفی ظرفیت های تولیدی و صنعتی کشور می پردازد .

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی همدان اعلام کرد: دیوار سایت جدید نمایشگاه به طول دو هزار و 100 متر طول و مساحت پنج هزار و 350 مترمربع انجام گرفته است.

با این تفاسیر و با توجه به اهمیت صنعت نمایشگاهی در رونق مالی و از سویی جذب گردشگر به منطقه و اشتغال زایی امید است با راه اندازی سایت جدید نمایشگاه بتوان شاهد توسعه و رونق مالی و گردشگری همدان بود.

mastanehtoline.ir: مجله مستانه، وبگاه گفتگو و انجمن بحث و تبادل نظر

kulu.ir: کولو: مجله جاذبه های گردشگری ایران

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73328

به "همدان پایلوت نمایشگاهی غرب کشور، فرصتی که درکمبودفضا از دست می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدان پایلوت نمایشگاهی غرب کشور، فرصتی که درکمبودفضا از دست می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید