8 درصد اشتغال کشور در صنعت مبلمان است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، علی یزدانی در نهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان (دکو 2016) گفت: با توجه به نزدیکی ایران با بازارهای خاورمیانه می توان حضور بیشتری در کشورهای همسایه به ویژه عراق داشته باشیم اما در حال حاضر ترکیه 70 درصد مبلمان مورد احتیاج کشور عراق را تامین می نماید.

8 درصد اشتغال کشور در صنعت مبلمان است

یزدانی ادامه داد: 226 واحد فراوری نماینده عمده مبلمان و 46 هزار واحد فراوریی و فروش صنفی مبلمان به صورت رسمی و غیررسمی در کشور فعالیت می نماید که این تعداد 8 درصد اشتغال کشور را در اختیار دارد. صنعت مبلمان کشور از مهمترین شاخصه های صنایع کوچک و متوسطه کشور به حساب می آید که با اشتغالزایی بالا بازده مالی مناسبی دارد.

وی اضافه نمود: بازارهای دنیای مبلمان در بخشهای مهم تجارت بین المللی واقع شده است و محصولات متنوع، جدید و فن آورانه را فراوری می نماید که در چارچوب شورای ملی مبلمان ایران نیز می توان به تجارت دنیای مبلمان رسید.

یزدانی با بیان اینکه فراوری نمایندگان مبلمان در دنیا عمدتا خود کوچک و متوسط به حساب می آیند به طوری که در کشور انگلستان 95 درصد از بنگاه های مبلمان خرد و زیر 10 نفر تا 50 نفر هستند گفت: در کشور ایتالیا نیز کارگاه های کوچک مبلمان سازی کار می نمایند و در دانمارک به عنوان کشوری که 20 درصد صادرات مبل اروپا را در اختیار دارد اینگونه است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای امارات، چین، کانادا، آمریکا، لهستان، بلژیک و دانمارک فراوری نمایندگان اصلی مبلمان در دنیا هستند و 54 درصد مبلمان دنیا را این کشورها فراوری می نمایند گفت: در سال 2015، 440 میلیارد دلار مبلمان در دنیا فراوری شده است و سرانه مصرف مبلمان در کشورهای توسعه یافته 223 دلار و میانگین دنیای آن 64 دلار است.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 52944

به "8 درصد اشتغال کشور در صنعت مبلمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 درصد اشتغال کشور در صنعت مبلمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید