آژانس اطلاعات کره جنوبی، نشست هانوی را یک شکست خواند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - خبرگزاری کیودوی ژاپن روز سه شنبه گزارش داد که سازمان جاسوسی و اطلاعات و امنیت کره جنوبی، برخلاف ادعای رسانه های غربی، ناامیدی کره شمالی از نتیجه دومین دور مذاکره رهبر آن با رئیس جمهوری آمریکا را نشانه ای از شکست این مذاکره ارزیابی کرد.

آژانس اطلاعات کره جنوبی، نشست هانوی را یک شکست خواند

براساس این گزارش، کیم مین کی، عضو این سازمان و مجلس نمایندگان این کشور امروز در نشست کمیته اطلاعات مجلس گفت: دولت کره شمالی برخلاف آنچه که رسانه های غربی و بعضی مقامات آمریکایی از جمله جان بولتن، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا ادعا می نمایند، از نتیجه دومین دور مذاکره کیم جونگ اون، رهبر این کشور با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که هفته گذشته در هانوی، پایتخت ویتنام برگزار شده بود، بسیار مایوس است.

وی در گزارش خود به نمایندگان گفت: رهبر کره شمالی انتظارات زیادی از این دور مذاکره داشت تا بتواند یک توافقنامه صلح برای عاری سازی شبه جزیره کره و برطرف تحریم های مالی واشنگتن علیه پیونگ یانگ امضاء کند، اما کوشش ها در این زمینه بی نتیجه بود.

(خانم) لی آئون جائه، عضو دیگر کمیته اطلاعات و امنیت مجلس کره جنوبی نیز در گزارش خود از غیبرطرفال بودن مجتمع هسته ای یونگ بیون از سال گذشته اطلاع داد و گفت: در عین حال از ماه مه (اردیبهشت) گذشته که سایت آزمایش هسته ای پونجیه-ری تعطیل شد، تاکنون هیچ فعالیتی در آن گزارش نشد.

وی در پاسخ به سوال نمایندگان در باره احتمال سفر رهبر کره شمالی به سئول نیز گفت: از آنجایی که نشست هانوی با شکست روبرو شد نباید انتظار داشته باشیم او به زودی بتواند خود را به لحاظ راهبردی برای انجام این سفر آماده کند.

به گزارش خبرنگاران، گرچه موضع کره شمالی و حتی کره جنوبی نسبت به نتیجه این مذاکرات معین است، اما جان بولتن، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا دیروز در چند گفت وگوی تلویزیونی از این دور از مذاکرات دونالد ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در هانوی، دفاع نموده و آن را در راستای تامین منافع و امنیت ملی ایالات متحده و برای دو طرف موفقیت آمیز خواند.

ترامپ و کیم، هفته پیش برای دومین بار، در پایتخت ویتنام گرد آمدند تا در خصوص نحوه غیر اتمی شدن شبه جزیره کره گفت وگو نمایند. مذاکراتی که کم تر از یک سال پس از دیدار رهبران دو کشور در سنگاپور صورت گرفت. در حالی که دو طرف با ابراز خوشبینی خبرنگاران را ترک کردند تا به اتاق مذاکره بروند، گفت وگوها بدون امضای توافق به سرانجام رسید.

ترامپ که قبل از زمان برنامه ریزی شده در کنفرانس خبری حاضر شده بود بعد از آن گفت: اگرچه مذاکره بدون توافق سرانجام یافت و پیشرفت داشتیم، اما این پیشرفت کافی نیست.

در هر صورت آن چه از اظهارات مقام های ارشد هر دو کشور پیدا است، این است که موضوع تحریم ها، اگر نه مهم ترین بخش، یکی از محورهای اصلی مذاکرات به شمار می رفت که با اجتناب آمریکا از عمل به وعده های خود، این وعده عملی نشد.

آدام شیف، نماینده دمکرات و رئیس کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز یکشنبه در گفت وگویی با شبکه سی بی اس آمریکا مذاکرات هانوی را یک شکست خیره نماینده توصیف نموده بود.

آساق**1378**1337

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14657

به "آژانس اطلاعات کره جنوبی، نشست هانوی را یک شکست خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس اطلاعات کره جنوبی، نشست هانوی را یک شکست خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید