احضار کاردار اتیوپی به وزارت خارجه مصر

به گزارش مجله سرگرمی، مصر از اظهار نظر مقامات اتیوپی درباره سد النهضه و مسائل داخلی این کشور انتقاد کرد.

احضار کاردار اتیوپی به وزارت خارجه مصر

وزارت امور خارجه مصر بعد از ظهر چهارشنبه 30 دسامبر کاردار اتیوپی را احضار کرد تا توضیحاتی را در مورد اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه کشورش درباره مصر ارائه دهد.

دینا مفتی، سخنگوی وزارت امور خارجه اتیوپی، طی یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که در آنجا (در مصر) دستور کاری فراتر از سد النهضه وجود دارد و آنجا بحران ها و مسائلی وجود دارند که هر لحظه ممکن است منفجر شوند. به همین دلیل، آن ها اتیوپی را به خطر موجود تبدیل کردند که باعث تشنگی و گرسنگی مصری ها خواهد شد، و این نشان دهنده عمق بحران داخلی در مصر است.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی گفت: در قاهره یک منطقه بسته وجود دارد که ده ها برابر بزرگترین بازار اتیوپی است و هزاران اسلامگرا در آن بازداشت شدند و همه شما می دانید که رئیس جمهور سابق مصر چگونه در دادگاه درگذشت، هدف همه این ها فرار مصر از مسائل داخلی خود، و آویختن آن بر روی آویز سد النهضه است. این یک تحریف نیست، بلکه حقیقت است و وقتی سد کامل شود، آن ها خواهند فهمید و خواهند آمد تا به ما تبریک بگویند!

روابط مصر و اتیوپی از ماه ها پیش، به ویژه با متوقف شدن مذاکرات برای دستیابی به توافق در مورد سد النهضه متشنج و پر تنش شده بود. اتیوپی در حال ساخت بزرگترین سد قاره آفریقا بر روی رود نیل است که این امر می تواند منجر به تحت تاثیر قرار دریافت زندگی مردم سودان و مصر شود. ، باشگاه خبرنگاران

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 126925

به "احضار کاردار اتیوپی به وزارت خارجه مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احضار کاردار اتیوپی به وزارت خارجه مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید