سرجنگی موشک ها را قدرتمندتر می کنیم ، کار های ویژه ای در حوزه موشکی انجام می دهیم

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر دفاع با بیان اینکه در امسال کار های ارتقاء کیفیت ویژه ای را در حوزه موشکی انجام خواهیم داد، گفت: از جمله این کار ها افزایش اثرگذاری سرجنگی ها با افزایش قدرت انفجار است تا موشک ها موثر تر باشند.

سرجنگی موشک ها را قدرتمندتر می کنیم ، کار های ویژه ای در حوزه موشکی انجام می دهیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح در گفتگویی پیرامون شرایط دفاعی کشور در سال گذشته، گفت: در حوزه دفاعی رویکردمان بازدارندگی است که متکی به قدرت و توان دفاعی است تا شرایطی داشته باشیم که دشمن جرات تجاوز و تعدی نسبت به خاک و ملت جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

وی اضافه کرد: در سال 98 کوشش کردیم که این شرایط را حفظ و تثبیت کنیم؛ برای ما سال 98 سال خاصی بود چراکه فراز و نشیب های زیادی در این سال داشتیم؛ در واقع این فراز و نشیب ها از سال 97 آغاز شد و دشمنان ما خیلی علنی کشاندن ناامنی به داخل جمهوری اسلامی ایران را هدف گذاری کردند. البته ما همه اقدامات آن ها را با قدرت پاسخ دادیم و دشمن هم متوجه شد با کار های نیابتی نمیتواند قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به چالش بکشند.

** سال 98 سال پرافتخار صنعت دفاعی بود

وزیر دفاع با بیان اینکه فرایند رو به رشدی را در حوزه تسلیحات و تجهیزات داشته ایم، اظهار داشت: سال 98 جزو سال های پر افتخار صنعت دفاعی بود. در حوزه پدافندی دو کار عظیم یعنی سامانه پانزده خرداد و باور373 را بعنوان یک نقطه عطف پدافندی داشتیم.

امیر حاتمی ادامه داد: در حوزه موشکی در سال 1398 با قاطعیت اعلام کردیم که همه موشک های جمهوری اسلامی ایران چه آن هایی که قبلا فراوری شده است و چه آن هایی که جدید فراوری شده، نقطه زن شده است.

وی با اشاره به طراحی، فراوری و پرواز جت آموزشی کوثر در سال گذشته، اظهار داشت: در حوزه هوایی خط فراوری کوثر را ادامه دادیم که انشالله در سال 99 چند محصول را از کوثر خواهیم داشت.

** 152 کار تحقیقاتی دفاعی در سال 98 اجرا شد

وزیر دفاع با بیان اینکه در حوزه رزم زمینی هم سال گذشته رعد، طوفان و ارس2 را داشتیم، گفت: در مجموع 152 کار تحقیقاتی طراحی نموده بودیم و در حالی که دشمن با فشار حداکثری در کوشش بود ما به اهدافمان نرسیم، اما بحمدالله تمام این 152 پروژه به نتیجه رسید.

** سال جاری 2 تا 3 محصول در حوزه دریایی خواهیم داشت

امیر حاتمی از به ثمر رسیدن 2 تا 3 محصول خوب در حوزه دریایی در سال 99 اطلاع داد و گفت: ناوشکن دنا و یک ناو مین شکار انشالله به نیروی دریایی ارتش تحویل داده خواهد شد و در حوزه قایق های پرنده و قایق های تندرو نیز اتفاقات خوبی در پیش خواهد بود.

** کار های ویژه ای در حوزه موشکی انجام می دهیم/ سرجنگی بالستیک ها قدرتمندتر می گردد

وی با بیان اینکه در حوزه موشکی به خصوص موشک های زمین به زمین که به یک دقت کامل رسیدیم، کار های ارتقاء کیفیت ویژه ای را انجام خواهیم داد، گفت: از جمله این کار ها افزایش اثرگذاری سرجنگی ها با افزایش قدرت انفجار است تا موشک ها موثر تر باشند؛ همچنین در سرعت، مانورپذیری و چابکی برنامه های تحقیقاتی بسیار خوبی وجود دارد.

** کروز های ایرانی متحرک می گردد

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه در حوزه کروز نیز انشالله کروز هواپایه را خواهیم داشت، گفت: در تحرک پذیری موشک های کروز یعنی شلیک در حال حرکت یک کار خیلی خوب دنبال می گردد که بسیار مهم است و در سال 99 شاهد آن خواهیم بود.

امیر حاتمی به دستاورد های جدید در حوزه رزم زمینی نیز اشاره نمود و اظهار داشت: در حوزه رزم زمینی یک بسته خوب آماده خواهد بود هم در تسلیح بالگردها، بالگرد ها را برد ضدزره شان را بیشتر خواهیم کرد و توان پرواز و عملیات در شب را بیشتر خواهیم کرد.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79599

به "سرجنگی موشک ها را قدرتمندتر می کنیم ، کار های ویژه ای در حوزه موشکی انجام می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرجنگی موشک ها را قدرتمندتر می کنیم ، کار های ویژه ای در حوزه موشکی انجام می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید