سرطانی که تابستان ها در کمین است

به گزارش مجله سرگرمی، یک متخصص پوست گفت: در فصل تابستان اشعه های خورشیدی اثرات تخریبی بیشتری بر سلامت پوست خواهند داشت.

سرطانی که تابستان ها در کمین است

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، رویا گستری متخصص پوست در گفت وگو با خبرنگاران؛ درباره بروز سرطان پوست در تابستان اظهار کرد: همه می دانیم قرار دریافت طولانی مدت در برابر نور خورشید می تواند عوارض متعددی از قبیل گرمازدگی و آفتاب سوختگی به همراه داشته باشد که این امر موجب سرطان پوست خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سرطان انواع مختلفی دارد، گفت: فرد در ابتدا دچار مسائل سطحی پوست می گردد و با گذشت زمان ممکن است بیماری عود کند و در میان افرادی که پوست سفیدی دارند و بالای 60 سال هستند بیشتر در معرض این سرطان خواهند بود.

گستری درباره علائم سرطان پوست بیان نمود: علل مختلفی در بروز سرطان پوست وجود دارد که این نشانه ها معمولا به صورت یک جوش که اغلب قرمز رنگ هستند؛ بروز می نماید و شکل و اندازه متفاوتی دارد.

متخصص پوست اضافه نمود: اگر تغییر رنگ، نامتقارن بودن خال ها و اندازه آن با تغییراتی روبه رو باشد، حتما نشانه هایی از سرطان احتمال دارد که باید هرچه سریعتر تحت مراقبت پزشک بود.

وی درباره درمان این نوع بیماری متذکر شد: درمان سرطان پوست در صورتی که در مراحل ابتدایی تشخیص داده گردد، معمولا با برداشتن قسمت های درگیر بیماری است اما اگر افراد دیر متوجه این نوع بیماری گردد و بعد از مدت طولانی به پزشک مراجعه نمایند حتما سرطان پوست عود می نماید.

متخصص پوست بیان نمود: انواع سرطان های پوست غیر از ملانوما شامل سرطان سلول پایه ای و سنگفرشی است که این نوع سرطان هم مانند انواع دیگر با تشخیص به موقع، درمان می گردد.

وی تاکید نمود: افرادی که قبلا مبتلا به سرطان پوست بوده اند ممکن است دوباره دچار این نوع بیماری شوند، پس بهتر است سالی یک بارمورد معاینه قرار بگیرند.

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36081

به "سرطانی که تابستان ها در کمین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرطانی که تابستان ها در کمین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید