مبارک مهمان جشنواره فیلم پوسان می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مبارک اولین فیلم رئال- انیمیشن سینمای ایران، قرار است پس از حضور در جشنواره مونترال کانادا این بار در بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم پوسان حضور یابد. این جشنواره از تاریخ 15 الی 25 مهر ماه 95 در شهر پوسان کره جنوبی برگزار می گردد.

مبارک مهمان جشنواره فیلم پوسان می گردد

انیمیشن مبارک به کارگردانی محمدرضا نجفی امامی و بازی الناز شاکردوست داستان پیرمرد نقالی را روایت می نماید که با عروسک هایی که در اقتباس از شخصیت های شاهنامه فردوسی ساخته شده اند، به کسب و کار مشغول است. پیرمرد بخش فراوانی از زندگی اش را در جهان اسطوره ها گذرانده و نگران روزی است که شخصیت های سیاه افسانه ای، جهان را به سوی تاریکی و تباهی کشانند. نگرانی او، عروسک هایش را وادار می نماید که وارد عمل شوند و برای یاری رساندن به پیرمرد نقال، با نوه جوان او همراه می شوند و داستان پرفراز و نشیب و ماجراجویانه ای را شروع می نمایند.

معرفی شخصیت های فیلم:

دیو اکوان:

اکوان یک دیو است. در داستان های شاهنامه، اکوان با رستم دشمنی دارد و با او به نبرد می پردازد. اما در فیلم سینمایی مبارک، اکوانی دیگر را مشاهده خواهید کرد. اکوانی که در فیلم مبارک نمایش داده شده، یک دیو ساده لوح، مهربان و اندکی احمق است که اتفاقا خیلی هم رستم را دوست دارد و برای یاری به او کوشش زیادی می نماید.

دیو سپید:

در شاهنامه آمده که دیو سپید، سردسته دیوها و بسیار حیله گر است. او کیکاووس شاه را به دام می اندازد و رستم مجبور می گردد برای نجات او، با دیو سپید بجنگد و او را از پای در آورد. اما در مبارک، دیو سپید همان دیو پرخاشگر و بد ذات شاهنامه نیست. دیو سپید در این فیلم، نه تنها با رستم دشمن نیست و با او نمی جنگد، بلکه به او علاقه دارد و با دشمنانش مبارزه می نماید. او از اکوان عاقل تر است و دائم مجبور است که اشتباه های او را بپوشاند.

مبارک:

مبارک را همه می شناسند، به خصوص کسانی که به نمایش های خیمه شب بازی علاقه دارند. مباری عروسکی است که از دیرباز در نمایش های عامیانه ایرانی حضور داشته و با شیطنت و شوخ طبعی، مخاطبان را خندانده است. در نمایش های خیمه شب بازی، معمولا شخصی که مرشد نامیده می گردد، داستان را روایت می نماید و مبارک با سئوال ها و شیطنت هایش، با او همراه است. نام فیلم سینمایی مبارک از این شخصیت دوست داشتنی و ماندگار در ذهن ایرانیان گرفته شده است. شخصیت مبارک در این فیلم، با دیوها همراه می گردد و در تمام لحظات این داستان ماجراجویانه حضور دارد.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 78027

به "مبارک مهمان جشنواره فیلم پوسان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارک مهمان جشنواره فیلم پوسان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید