کرمی: اقتصاد محتوا نیازمند محتوای کاربردی و قدرتمند است

به گزارش مجله سرگرمی، مراسم پایانی بوت کمپ فراوری محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی در خانه خلاق و نوآوری اروندتک برگزار گردید.

کرمی: اقتصاد محتوا نیازمند محتوای کاربردی و قدرتمند است

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این رویداد آموزش به نیروهای خلاق و جوان را در حوزه فراوری محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی دنبال کرد. البته کمپ از سه بخش آموزش، سنجش و جذب به بازار تشکیل شد. آشنایی با فناوری های نوظهور، شناخت شبکه های اجتماعی، آشنایی با انواع محتوا شبکه های اجتماعی، فراوری محتوای متنی، برندینگ در شبکه های اجتماعی، نحوه کسب عایدی از شبکه های اجتماعی و استراتژی بازاریابی محتوا بعضی از آموزش هایی بود که به شرکت کنندگان در این رویداد داده شد و گامی برای توانمندسازی نیروی انسانی خلاق در حوزه فراوری محتوا داشته شد.

از آن جا که به علت کرونا امکان حضور در این رویداد وجود نداشت پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری با ارسال کلیپی پیغام خود را به این رویداد ارسال کرد.

ضرورت فراوری محتوای کاربردی و قدرتمند

کرمی صحبت های خود را با تاثیرات فراوری محتوا در رسانه های دیجیتال و صنایع خلاق آغاز کرد و گفت: در راه اندازی هر کسب و کاری ممکن است شکست بخوریم که ایرادی ندارد و هر شکستی مقدمه و پلی برای پیروزی است. شکست منجر به کسب تجربه و مهارت می گردد و می آموزیم و یاد می گیریم. اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که داشتن هدف در زندگی و کار مهم است.

کرمی ادامه داد: فراوری محتوا حوزه ای مهم و تاثیرگذار است و از آن به اسم اقتصاد محتوا هم یاد می گردد. در شبکه های اجتماعی هم کسی قدرتمند است که محتوای کاربردی و قدرتمند فراوری کند و برند سازمانی خود را ارتقا دهد. تاثیر محتوا در برندسازی برای اشخاص حقوقی و حقیقی بسیار بالا است. محتوا باید دارای استراتژی باشد.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بعلاوه اعلام کرد: هر محصول یا خدمتی قابلیت کپی برداری یا اصطلاحا مهندسی معکوس دارد اما در فراوری محتوا این موضوع فرق دارد و این تفاوت در تاثیر محتواست. آمارها می گوید روزانه بیش از 30 میلیون محتوا در فضای دیحیتال بارگذاری می گردد که خیلی از موارد می تواند به اسم سرنخ برای ما عمل کند. آنها می توانند سرنخ هایی باشد برای جلب و جلب مشتری، معرفی کسب و کارها و موارد دیگر. بعلاوه اپلیکیشن ها، وب سایت ها و شبکه ها محلی برای عرضه محتوا هستند.

اقتصاد خلاق با گردش اقتصادی بیش از 2 هزار و 700 میلیارد دلار

دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری در رابطه با سواد رسانه ای تاکید نمود که این دوره با سرفصل هایی که برگزار شده یک فرد را با تمام ویژگی های بازار محتوا آشنا می نماید که این بازار هم در درون کشور و کشور های حاشیه خلیج فارس بازار بسیار خوبی دارد. اقتصاد خلاق با گردش اقتصادی بیش از 2 هزار 700 میلیارد دلا بازار خوبی را ایجاد نموده است و فراوری محتوا هم یکی از بخش های این بازار است.

وی بعلاوه اعلام کرد: در کشور ژاپن و تنها در شهر توکیو 2600 استودیو فراوری انیمیشن وجود دارد. این اندازه از فراوریات همه برای کشور ژاپن نیست؛ بلکه قطعا صادرات هم وجود دارد و بیشتر محصولات به سایر کشورها می رود. به اسم مثال در ایران یا کشورهای حاشیه خلیج فارس نگاه کنیم این محصولات را می بینیم. آن هم از کشوری که از نظر فرهنگی و تمدن هیچ نزدیکی و قرابتی با ما ندارد اما فراوری محتوا برای ما انجام می دهد.

کرمی در ادامه گفت: چرا این توانمندی را به دست جوانان و کسب و کارهای حوزه فراوری محتوا در داخل کشور نسپاریم. استودیوهای خوبی با حضور نیروی انسانی خلاق و کارآمد حتما در شکل اینفلوئنسر در کشور فعال هستند که می توانند یک هاب منطقه ای تبدیل شوند. البته راه اندازی خانه های خلاق و نوآوری در شهرهای مختلف کشور و رد حوزه های گوناگون می تواند بستر این کارها باشد از جمله اقتصاد محتوا و انیمییشن. در حوزه انیمیشن هم نویددهنده خبرهایی خوش از این حوزه هستیم. بعلاوه در شهرهایی مانند تهران، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان حرکت های خوبی آغاز شده است و آغاز خوبی داشتند.

دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری با اشاره به اینکه نیروی انسانی خلاق و نوآور و مزیت ها و داشته های فرهنگی و تمدنی اساس اقتصاد خلاق را تشکیل می دهد؛ اضافه کرد: ایران 7 هزار سال تمدن دارد پس ظرفیت های بالایی در این حوزه داریم. مثال های متعددی در این زمینه وجود دارد ما می توانیم از جاذبه ای گردشگری و جغرافیایی و آثار میراثی و تمدنی کشور برای فراوری محتوا استفاده کنیم و با پذیرش جهانگرد اقدام به درامد زایی کنیم. بعلاوه با ارائه آثار موزه ای و میراثی در حوزه فراوری محتوا و موزه های مجازی می توان اقدامات گسترده ای انجام داد. اما شکل کار را باید تغییر دهیم.

کرمی بعلاوه به بهره گیری از ادبیات کهن و اسطوره های ایران برای فراوری محتوا اشاره نمود.

به گفته کرمی، در حال حاضر استارتاپ های خوبی با بهره گیری از فناوری هایی چون واقعیت مجازی و واقعیت اضافه کرده در این حوزه ها مشغول فعالیت هستند. پس با بهره گیری از خلاقیت، نوآوری و فناوری روز می توان اثر بخش بود و علاوه بر اشتغال زایی برای کشور ثروت خلق کرد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 160884

به "کرمی: اقتصاد محتوا نیازمند محتوای کاربردی و قدرتمند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمی: اقتصاد محتوا نیازمند محتوای کاربردی و قدرتمند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید