9 دانه خوراکی که بهتر است هر روز آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید

به گزارش مجله سرگرمی، در این مطلب با دانه های خوراکی که بهتر است هر روز در رژیم غذایی خود داشته باشید آشنا خواهید شد.

9 دانه خوراکی که بهتر است هر روز آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید

به گزارش ، دانه ها سرشار از مزایای بی شمار برای سلامتی هستند و آگاهی از این مزایای آن ها شاید تشویق تان کند تا بیشتر از قبل به مصرف آن ها روی بیاورید. انواع مختلف دانه ها سرشار از پروتئین، فیبر، آهن، ویتامین ها و اسید های چرب امگا 3 است.

در اینجا 9 دانه خوراکی که بهتر است هر روز آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید، بیشتر معرفی شده است:

دانه های چیا: فقط دو قاشق غذاخوری از این دانه ها حاوی نزدیک به 10 گرم فیبر است. دانه های چیا این دانه ها سرشار از پروتئین، چربی های امگا 3، کلسیم، منگنز و فسفر است. دانه های چیا همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها به مقابله با تشکیل رادیکال های آزاد که موجب آسیب به مولکول های سلولی، تسریع روند پیری و همکاری در بروز بیماری هایی از قبیل: سرطان می گردد، می پردازند.

آنتی اکسیدان موجود در این برنج 30 برابر بیشتر از برنج سفید است. برنج قهوه ای همچنین منبع خوب فولات، منیزیوم، فسفر، روی، ویتامین ب. 6 و نیاسین نیز به شمار می رود.

سرشار از ویتامین ب، آهن، منیزیم، زینک و پروتئین است. پروتئین های تخمه کدو به میزان زیادی در اسیدآمینه ای به نام تریپتوفان متمرکز شده اند که باعث کاهش میزان استرس و اضطراب می شوند. این دانه ها همچنین حاوی میزان زیادی از اسید های چرب ضروری هستند که به سلامت رگ های خونی یاری می نمایند و کلسترول بد خون را پایین می آورند.

اگر به دنبال منابع پروتئین سالم هستید، کوینولا یکی از این گزینه ها است و در هر فنجان 8 گرم پروتئین دارد. کوینولا همچنین سرشار از فیبر و آهن و یک منبع فاقد گلوتن محسوب میگردد.

این دانه ها، منبع فیبر های محلول هستند، میزان کلسترول را کاهش داده و باعث می شوند که احساس سیری طولانی مدتی داشته باشید. دانه کتان میزان قند خون را نیز کنترل می نماید. دانه کتان حاوی میزان زیادی اسید های چرب امگا 3 است که برای سلامت چشم ها و مغز مفید بوده و تری گلیسیرید را کاهش می دهد.

این دانه های ریز حاوی فیبر هایی هستند که برای سلامت قلب و سیستم گوارشی مفید هستند. شاه دانه به دلیل دارا بودن اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است. امگا 3 ها همچنین التهاب را کاهش می دهند و سلامت قلب و عروق و مغز را تضمین می نمایند. از این گذشته شاه دانه حاوی ترکیبات گیاهی به نام فیتوسترول است که میزان کلسترول خون را پایین می آورد.

هر اونس از این دانه ها، نیمی از احتیاج روزانه شما به ویتامین E. را رفع می نماید. این دانه ها همچنین سرشار از چربی های سالم هستند. دانه آفتابگردان منبع فوق العاده ویتامین ب. و فولات محسوب می گردد. این دانه ها از سیستم ایمنی و سلامت بدن به خصوص در دوره بارداری حفاظت می نمایند.

یک انتخاب هوشمند برای کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید است، از ابتلا به فشار خون بالا پیشگیری نموده و باعث تضمین سلامت کبد می گردد. دانه های کنجد به خاطر داشتن مقادیر زیادی ویتامین E محافظ و تقویت نماینده قلب و سیستم عصبی است.

منبع: آوای سلامت

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26301

به "9 دانه خوراکی که بهتر است هر روز آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 دانه خوراکی که بهتر است هر روز آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید