ظریف: اروپا برای انتخاب میزبان سازوکار مالی با چالش روبرو است

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه اروپایی ها می دانند بدون تامین عواید اقتصادی برجام امکان تداوم وضعیت وجود ندارد، گفت: اروپایی ها برای تعیین کردن کشور میزبان SPV با چالش روبرو هستند.

ظریف: اروپا برای انتخاب میزبان سازوکار مالی با چالش روبرو است

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد ظریف در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در راستای تبیین سازوکار SPV برای برقراری کانال مالی میان ایران و اروپا، گفت: اروپایی ها عنوان می نمایند که برای پیدا شدن کشوری که میزبان این سازوکار باشد قدری با چالش روبرو هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه بحث ها در این موضوع هنوز ادامه دارد و با طرف های اروپایی در تماس هستیم تا وضعیت تعیین گردد، اظهار کرد: در واقع برخی کشورها که به عنوان میزبان پیشنهاد شدند این امر را نپذیرفتند و مذاکرات برای تعیین شدن میزبانی سازوکار SPV ادامه دارد.

وی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص شروع تحریم های یکجانبه آمریکا و در مقابل عدم شروع بکار سازوکار مالی پیشنهاد شده از سوی اروپایی ها، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام نموده که انتخاب های متعددی دارد از این رو انتخاب هایمان براساس منافع ملی و بر اساس سازوکاری که در کشور تعریف شده اتخاذ می گردد.

ظریف اضافه نمود: اتحادیه اروپا و سایر اعضای باقی مانده برجام می دانند که بدون تامین نیازهای جمهوری اسلامی ایران و در واقع عواید اقتصادی که برجام برای کشورمان دارد، امکان تداوم وضعیت وجود ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: بنابراین اینکه چه تصمیمی و در چه زمانی این مهم تعیین گردد را مقامات کشورمان با توجه به آخرین وضعیت ها تعیین خواهند کرد.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6797

به "ظریف: اروپا برای انتخاب میزبان سازوکار مالی با چالش روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: اروپا برای انتخاب میزبان سازوکار مالی با چالش روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید